Tuesday, July 03, 2012

Nasi Arab...akhirnya masuk ke mulut jua...

Hari sabtu lepas,saya pulang ke rumah mak di Pandan Indah Kuala Lumpur.Saya menaiki bas Tranasional dari Lipis ke Hentian Pekeliling bersama 2 anak kecil saya.Sampai di hentian tu,saya amik LRT terus ke Pandan Indah dan ayah sudah menunggu untuk menjemput kami.Suami tak dapat ikut sebab bawa budak motivasi.

Saya lama dah mengidam nak makan nasi arab.Bukan tak pernah makan,tapi bila rajin jenguk blog orang cerita tentang nasi arab,saya mula mengidam nak makan. Jadi di kesempatan saya pulang ke KL untuk menghadiri jemputan kahwin sepupu saya,saya telah berbesar hati meminta dengan muka tak malunya dengan si buyong aka adik bongsu saya belanja saya makan nasi arab.

Dengan rendah hatinya adik saya bawa saya ke Restoran Saba di Dataran Jelatek,Setiawangsa KL.Selain di situ saya pernah juga makan di Restoran Saba di Cyberjaya.

Perkhidmatannya sangat baik dan memuaskan.Bila dah order,rasanya tak sampai 10 minit,makanan dah berhidang.Saya order nasi ni.Tak ingatlah namanya.Tapi ayam tu dibakar.Memang penuhlah pinggan tu.Siap dengan kuah dan cili.

Saya orang Melayu,ayam besar macam tu kat atas pinggan kecik tu,saya letak atas pinggan lain dan makan cara Melayu(amik siki-sikit).

Tengoklah beras dia,memang sedaplah nasinya.Adik saya makan habis tau,tapi alasannya munasabah,dia makan untuk berdua.Yang paling mengejutkan,saya selama ni makan banyak,boleh tak habis pula nasi tu.Untuk mengelakkan pembaziran saya minta bungkus bawa balik.Patutlah badan orang Arab besar-besar,makan nasi banyak,lauk besar.

Kalau sesiapa nak cuba makan nasi arab,bolehlah jengah kat Dataran Jelatek,Setiawangsa,KL.

Tengok tu,siap bungkus lagi makanan dan minuman.Saya bersama mak buyong yang akan melahirkan anaknya pada bulan puasa ni (yang berbaju coklat tu adik saya).

Jadi bila dah ada orang belanja ni,maka impian pun tercapai,taklah keluar air liur asyik duk mengidam je.Terima kasih adikku,tanpa duitmu kakakmu tak dapatlah makan nasi arab.he he he

Pesanan:Ada juga nak ajak sekeluarga makan situ lagi,tapi tengok budget jugaklah.Kami makan 2 orang je dah RM50 lebih,kalau saya sekeluarga 8 orang?...$$$$$

29 comments:

  1. nasi arab???? pernah dengar tapi belum pernah cuba lagi...nak kena cari ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh kena cuba...tapi jangan tak habis lak makan..

      Delete
  2. Sedapnya...
    Tak penah makan Nasi Arab lagi, nampak menarik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. MJ pun tak pernah makan lagi...kena cuba ni..

      Delete
  3. nasi arab mmg sedap kan kak walaupun mahal sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah...mahal jugak...sepinggan paling murah dalam RM15 rasanya...ish nak makan sekeluarga takde budget lagi..

      Delete
  4. nasi arab mmg mahal sikit, tp sedap kan. Ayam yang tertenggek atas nasi tu mengiurkan, terliur saya tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tang nasi yang sedap tu,ayam tu macam ayam bakar dperap bahan khas dia lah..memang sedaplah..

      Delete
  5. aii k.ida mengidam?hehehehe..
    yana pun tak pernah makan nasi arab..macam nasi beriani ke ni?huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yap ah loy...tu nak kata akak peknen lah tu...kan kan..
      mengidam tak semestinya peknen ye yang ...he he he

      nanti kita cari kat KB nasi arab ek..kita makan sama-sama..

      Delete
  6. Replies
    1. bukan nampak je..rasa memang sedap..

      Delete
  7. waa teringin nak makan makanan arab. nmpk sedap je tuu :) klu x silap restoran ni pernah masuk TV, sbb ketua tukang masa dia mmg org arab. no wonder la sedap :) insya Allah one day kena try ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. bos dia memang orang Arab...tukang masak orang Arab..memang ori dari Arab ni..

      Delete
  8. Replies
    1. alo lo mak dara...merata ada kat tempat mak dara tu...g lah makan situ..lapar eh..

      Delete
  9. sedapnya dapat makan nasi arab, saya belum try lagi...
    tang ayam yang terliur tuh...

    ReplyDelete
  10. assalam..mama kalau makan nasi arab..mesti habis..ahaha..kuat makan betul mama ni.. !!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam mama...saya pun biasanya makan banyak...tapi tak tahu kenapa tak habis makan kali ni...kat pinggan saya terlebih nasi kot..he he he

      Delete
  11. nasi arab kat SABA cyberjaya sini sampai masuk kat program TV al hijrah... mesti sedap kan nasi arab ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm..kalau dah sampai masuk tv tu...memang sedaplah tu kan...

      Delete
  12. Kakak rasa tempat ini memang dah famous tu jadi mahal. Tapi lihat saiz nasi dia pun tahu jenis baik nie. Kakak dah teringin juga dah jadinya..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah kak...mahal tapi sedap...nak buat sendiri tak reti..

      Delete
  13. asben dni suka betul nasi arab ni kak.. dni je yang tak reti buat haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. beli je kan senang..ke kat sana takde...he he he

      Delete
  14. yg kak ida order tu grilled chicken...
    aiya..sndiri mkn pun tak ingt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh grilled chicken ek..panggang ngan bakar lain ke?tapi lebih kurang je...rasa tak larikan...ha ha ha

      Delete
  15. Td baru lepas santap hanith lamb kt restoran saba dataran jelatik ni ngan hubby.. frust sgt.. mmg x meet expectation lgsg.. klo bg rating.. 1/5 jek.. sedey!! Al-Rawsya lg mantap..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...