Monday, July 02, 2012

Setiap kali terpandang,teringin memilikinya...


Satu lagi impian saya adalah memiliki kamera yang banyak fungsinya.Yang akan memudahkan segala kerja shooting gambar kita.Yang membuatkan saya nak explore lagi tentang fungsi kamera yang pelbagai.

Saya ni berfikir juga 2-3 kali nak beli kamera yang Yuna pakai ni rasanya EOS 110D Kit (EF S18-55 IS II)Harganya RM1899.00.Sebab saya tak mampu lagi nak memiliki kamera harga sebegitu.
Itu harga yang saya cuba cari di sini..

Tak pastilah harga sekarang berapa.Tapi sekurang-kurangnya saya bolehlah nak berkira-kira nak guna duit banyak mana jika nak beli kamera tu.Nak simpan banyak mana pula kan.Lagi satu saya suka warna merahnya tu.Cantik.Sebenarnya saya memang kurang mahir tentang kamera-kamera yang berada di pasaran sekarang ni.Tapi saya cepat belajar.Kalau dah ada kat tangan saya,pandailah nanti saya nak belajar.



Mudahan impian ku tercapai...
Jika tiada cita-cita manakan dapat ku gapai impian....

Pesanan:Dahulukan yang dahulu,kemudiankan yang kemudian.



28 comments:

  1. sebut pasal kamera sedih ni. Kamera saya baru rosak semalam. Tp saya mmg tak pandailah nak guna dslr semua, suka yang compact je, bagi saya dah cantik dah gambar untuk orang yg mmg tak pandai nak capture gambar sangat macam saya ni....

    Suka Nikon dari dulu, dah 2 kamera saya guna Nikon. Kalau Nikon s3100 saya tu tak boleh betulkan, cari Nikon juga rasanya...:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke..saya dah baca tentang entry tu...sedihnya kan...dah komen sekali

      Delete
  2. moga impian akak tercapai.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena kumpul duit juga ni...tapi banyak lagi yang penting kena dahulukan..

      Delete
  3. nak jugak kamera ni...tapi...hurmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jugak...tengoklah kalau akak dapat beli,akak beri wanie cuba nanti..

      Delete
  4. cantik kak...sy pon da lama mengidam..hrp2 impian akak tercapai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantikkan...hmmm.kalau ada yang nak bagi hadiah ke kan best..he he he

      Delete
  5. sy pun mengidam kamera yang sama...adehh bila la nk dpt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama gak ye...bila ada duit lebih bolehlah beli ye..

      Delete
  6. mak dara pun nak juga dapatkannya satu hari nnt hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala mak dara boleh je dapatkannya...

      Delete
  7. memang idaman semua...cepat dengan lambat saja kita perolehinya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betullah tu...lambat dan cepat..ada rezeki dan takde rezeki ...

      Delete
  8. aminnnn..dkna dulu pon macam akak..simpan impian..simpan duit..alhamdulilah, dah dapat apa yang diinginkan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah dkna..akak pun banyak benda penting dalam keluarga kena dahulukan..ada lebih sikit nanti bolehlah beli..doakan ye..

      Delete
  9. pun teringin .. insyaallah satu hari nnti ye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he..sesekali ku rasa teringin...(ala-ala lagu shima)

      Delete
  10. nanti dah ada, lama berkira2 nak bawak jln sana sni. hehe.. sebab berat dan besar! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah....tapi rasanya boleh lagi kot..tak besar sangat..

      Delete
  11. assalam UA..insyaallah tak lama lagi impian akan jadi kenyataan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam mama...kalau ada budget lebihh bolehlah...kalau tak takdelah..

      Delete
  12. ikut ati nak beli tahun ni.. tapi asben kata tunggu tahun depan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...tu petunjuk bagus tu...ada lah jugak harapan memilikinya...bestnyaa...bertuah Dni..

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...