Tuesday, July 17, 2012

Ada kenangan di Jepun..Bahagian 6-Densha,densha,densha 2

Sambungan Bahagian 5


 Mesin untuk membeli tiket keretapi.Besar tau mesinnya..


 Ini minah Jepun buat demo...he he he


 Harus juga ambil gambar kat sini....


 Ini rupanya tiket yang beli untuk hari-hari....


Kecik sikit dari tapak tangan...mudah masuk dalam poket je..



 Ini tiket bulanan harga 4,940 Yen...

Besar tapak tangan je...mudah nak masuk dompet...

 Ini namanya car street...sebab ada landasan di tengah-tengah jalan raya...


Ini pun sama,walaupun serupa macam bas,tapi ada landasan di tengah-tengah jalan raya

Dalam densha pun ada adab.Kalau orang terpijak kaki kita jangan balas balik sebab nanti satu hari kita terpijak kaki orang lain juga.Bila berdiri pegang alat pemegangnya yang berbentuk bulat,bila keretapi lencong ke kiri,badan kena lencong ke kanan,kena stabilkan badan.Berhimpit-himpit dalam densha biasa dah bagi orang Jepun.kena pulak waktu-waktu puncak sebelah pagi.

Pesanan:Pernah juga ditolak dalam densha ni.

11 comments:

  1. bestnya.... bestnya ada pengalaman dan kenangan di Jepun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenangan saja je nak blogkan...esok2 leh tengok...

      Delete
  2. Canggih la dari dulu dah ada mesin beli tiket sendiri. APsal ada satu gmbr tu blur? Hantu jUon ke tu? Heheh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepun dah lama majunya...kita yang baru je ikut diorang...tentang gambar blur tu,ada nampak rambut sikit,jadi saya blurkan...bukan hantu juon..he he he

      Delete
  3. Replies
    1. belum lagi part cerita jalan-jalan habis duit ni...he he he

      Delete
  4. memang kenangan sangat ni. eh tiket tu kan sampai sekarang masih guna size dan rupa bentuk yg sama tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke...tiket sama lagi ye...oh ingatkan ada yang baru...

      Delete
  5. kak..
    antic gile gambar2 nih..
    thanks for posting it~~

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...