Sunday, July 29, 2012

Bazar Ramadan Popular di Pandan Indah/Ampang

Pada hari sabtu (semalam),saya dan adik beradik yang lain dah merancang untuk berbuka puasa ramai-ramai di rumah mak ayah di KL.Jadi saya tak melepaskan peluang untuk berjalan-jalan di bazar Ramadan popular di rumah saya di Pandan Indah,Kuala Lumpur.

Bazar Ramadan yang terletak bersebelahan dengan padang bola dan taman rekreasi MPAJ (Majlis Perbandaran Ampang Jaya) dan juga ianya berdekatan dengan Balai Bomba Pandan Indah,Kuala Lumpur.








Saya mesti beli ini




 Setiap tahun saya pasti beli putu bambu ni.Putu bambu kegemaran saya dan anak-anak.Harganya Rm2.50 5  biji.Setakat ni saya memang pilih buatan MD Ptu Bambu world ni.Sangat sedap tau!



 Kemudian saya mesti cari popiah basah.Mahallah sekarang ni.Dulu rasanya harga popiah basah ni RM0.50 satu.Sekarang ni harganya naik sepuluh sen,menjadikan ianya berharga RM0.60 satu.

Saya beli 5 biji RM3.00.Nasib baik sedap.Kalau tak,memang tak beli lagi kedai tu.he he he

Pesanan:Saya beli yang nak makan je untuk berbuka.Tapi tak habis pun Rm10.Ramai betullah orang yang membeli.


27 comments:

  1. Wow..putu bambu tu mmg nampak sedap ar sis..menarik...itu jer ke yg d beli?..ayam tu nampak best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lauk tak beli...beli kuih tu je..beli banyak2 kang tak habis makan lak kan..

      Delete
  2. macam2 ada.....rambang mata dibuatnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pilih yang nak makan je..kena tutup mata kalau nampak banyak pilihan he he he

      Delete
  3. putu bambu world tu mmg sedap.. selalu beli kat bazar danau kota..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka..kemudian saya tanya mana dia jual kalau bukan bulan pose..dia kata kat bwh jambatan dekat ngan kg pandan..

      Delete
  4. serik dkna p bazar..sekali pergi lenyap RM70..aduuii..pening :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak tu dkna...akak bawa RM10 je kalau g pasar Ramadan..

      Delete
  5. meriah betul bazaar Ramadhan tu ye..err,murtabak tu nampak menyelerakan la..hee :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi saya tak beli murtabak tu..tak tahulah sedap ke tidak..

      Delete
  6. wahhhhh... macam2 ya dijual. kalau mia.. dah tentu rambang mata tak tahu nak beli apa... sebelum pegi kena set dulu nak beli apa... heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang rambang mata mia...tapi jangan bawa duit banyak baru boleh beli yang perlu saja..

      Delete
  7. putu bambu world..nama dia pun mma buat orang rasa nak beli..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he ...tapi memang sedaplah yna

      Delete
  8. klasss nama putu bambu world tu..hehehe..owh, akak org KL yer

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang Selangor tapi dibesarkan di KL...mencari rezeki di Kuala Lipis....kawin dengan orang Kelantan...he he he

      Delete
  9. hhihi..jenjalan cam tu kat bazar x penat kan..cepat skit mase berlalu...best tgk ragam org..ragam peniaga yg nk lariskan jualan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa kitorang g time dah nak dekat buka puasa..mana tahu ada jualan murah nak habiskan makanan...boleh lah beli he he he

      Delete
  10. ok maaf ..kesulitan amat di kesali..terpaksa tapis..sbb ada orang dok kata mcm macm dekat tok guru...dan blog saya tengah panas...cybertrooper upahan dah dihantar..untuk halang saya menulis..maaf ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh tak pe...memang sejak kebelakangan ni banyak lalat singgah umah awak...eloklah jangan dilayan sangat..nanti kena penyakit berjangkit...

      Delete
  11. Salam Kak...kalu mula2 pergi pasar ramadhan memang tengok semua best...dapi dah sepuloh hari ni...jemu la pulak, semuanya sama je...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..fadzli...hmm betul juga tu...kalau pasar Ramadan yang sama mesti peniaga yang sama dan makanan yang sama dijual...

      Delete
  12. bestnya dpt berbuka dgn keluarga..mama belum ada kesempatan berbuka dgn mak/abah mama lagi..hu2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh itupun mama suntuk sangat masanya...

      Delete
  13. sy xpnh g lg pasar ramadhan kali ni.. tu la, ramai sgt org kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm...harga makanan pun makin mahal...

      Delete
  14. Dah lama tak makan Putu Bambu nie ;D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...