Friday, July 27, 2012

Dahlah salah anta mesej,nak mengorat pulak...

Hari ni hari Jumaat.Kita dah berpuasa 7 hari.Saya ada perkara nak kongsi sikit.Ini mesej yang saya dapat jam 7 pagi tadi.

Mesej: Salam...

Saya balas: Siapakah ini yg memberi salam shj?


Mesej:Aik xkn xknl...nie cp0e...


Saya balas: Sah salah nombor


Mesej:Nie buke lisya eh...


Saya balas:Bukan...ok Selamat berpuasa bye.


Mesej:Nx tny0 dulu nie...awk nie cp0e bena..ser0w nie d0h n0 saem sy...


Saya tak balas.Beberapa minit kemudian....


Mesej:Xp0lah..s0e gnggu..k slamat brpuase..assalammualaikum...


Saya tak balas..sekadar menjawab salamnya dalam hati...


Kesimpulan dari semua ini....saya sekadar nak beritahu yang dia telah hantar salah mesej....sebab itu saya balas dan beritahu.Saya takut ada mesej penting nak disampaikan jika tersalah hantar mesej lagi ke saya.Tetapi sebaliknya berlaku.Ini yang saya tak berkenan sangat ni.Selalu niat yang baik disalah ertikan.

Saya selalu juga tersalah hantar mesej.kadang-kadang mesej itu penting perlukan jawapan segera.Jika tersilap hantar ke nombor orang lain,saya memang mengharapkan orang tersebut memberitahu sepatah kata yang saya telah hantar mesej ke nombor yang salah.Jadi bolehlah saya check semula nombor yang saya send agar saya tidak tersilap hantar mesej lagi.

Tapi berlainan yang berlaku kepada budak lelaki Kelantan ini(berdasarkan ayat yang ditaip).Dia inginkan yang lebih dari itu.Tahukah dia saya ini isteri orang...ha ha ha..memanglah dia tak tahu.Tapi apa kes saya nak layan lebih-lebihkan.Ha...kang saya dituduh curang..waaa.....he he he he....Minta maaf banyak-banyak dik ye...entah2 awak ni sebaya anak sulung makcik...he he he

Pesanan:Ish...hati-hatilah ye orang muda kalau nak ngorat kat salah nombor ni ye...



36 comments:

  1. hee..pernah jadi gak..memang malas nak layan :p

    ReplyDelete
  2. Hahaha...asal boleh jer..
    Klu sayer stakat slm sayer tak layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he..sesaja ..kadang2 no kawan tak kuar nama..

      Delete
  3. bulan puasa pun nak mengurat..

    ReplyDelete
  4. Kalau wording 'nx,tany0' Sah budak kecik tak cukup umo!huhu

    ReplyDelete
  5. Mmg biasa jadi macam ni. kadang2 bukan tersalah nombor pun. Derang main tekan nombor secara random, pastu cuba nasib je utk berkenalan. Ramai kawan saya masa bujang dulu dapat kenalan dengan tektik ni. Heheh. Tapi saya tak penah la buat. Saya tak suka berkenalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jarang dapat..pagi nipun camne leh sesat..lagipun nombor hp saya cantikkk

      Delete
  6. huhuu budak2 nk cari kenalan la tu...pura2 slh no,ada lg ek yg dok pratik cara mcm tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi..lagi2 zaman lagi canggih ni

      Delete
  7. mujur tak layan lebih2... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh saya tak layan...cuma nak bgtau dia salah anta msj je..

      Delete
  8. Sebab itulah kalau nak tahu kakak jarang tulis mesej. Kalau ada sesiapa mesej kakak pun kakak akan call. Rasa macam lagi senanglah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesej murah..kang call berjela2 pulak he he he

      Delete
  9. ema pula selalu org call..asyik cari orang cina jer..sabar jerlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. no kita ni salah dail satu nombor je...habislah

      Delete
  10. menyampah gak kalo dapat mesej gtu. tu kes budak2 muda boring le tu...eee tak suka.. tetambah kalo laki kita terbaca dia terpikir bukan2 lagi haru huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dni...tapi suami saya tahu pun mesti dia bising..tak yah bgtau pun takpe..tapi niat kita baik..

      Delete
  11. sy pun malas la nk layan kalau dpt msg2 camni..cam ada niat lain lak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi tengok cara taip tu tahu dah budak muda...tu tak layan lebih2 tu

      Delete
  12. haha saya selalu kena kak.saya pon kalau bosan2 layankan gak, kalau dapat msg dari budak laki saya nyamar pompuan.kahkahkah.ayat dorang tak nak ngalah serupa Rosyam Noor hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tak baik dik buat gitu..tapi sesekali ko kenakan diorang best gak kan..he he he..

      Delete
  13. haha..malas nak layan,kalu dah ckp salah no.tu faham2 dah la ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. tersilap..g tanya pulak..lebih2 pulak tu

      Delete
  14. Selalu gak terkena kes macam ni.. Kadang2 bila dh bgtau yg dia salah nombor, tp dia still htr sms tanya macam2.. Memang malas nak layan walaupun sy masih solo... :D

    Buang masa la layan benda2 camni.. Bagi saya, takde faedah langsung.. Bazir kredit dan masa saya je... ehehh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he he ...emosinya...takut saya...mmg buat bazir kredit je kan

      Delete
  15. hihi.. nmpk sgt budak2 sekolah kan. :D

    ReplyDelete
  16. agaknya kalau dilayan, ulat bulu naik daunla tu akak heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. eee...akak gelilah ngan ulat daun...he he he

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...