Wednesday, June 06, 2012

Wordless Wednesday # 8-Tok Ayah kata membazir je

Tok Ayah kata "Kain-kain ni kalau beri pada orang susah lagi banyak faedahnya",Tok Ayah yang berkata dalam loghat Kelantannya.

Pesanan:Banyak makna yang tersirat di sebalik kata orang-orang yang tua dari kita.

8 comments:

  1. polititk ni kadang2 mmg mbuat pembaziran. renung2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah menjadi lumrah setiap parti untuk menarik undi...tapi apakan daya..

      Delete
  2. Mmg membazir amat. Saya rasa bendera2 ni tak membantu pun untung mengubah sokongan kepada mana-mana pihak. Kalau org dah sokong parti A, letak le bendera parti B berapa juta pun, takkan berubah jugak sokongan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm..hanya Jauhari mengenal Manikam....

      Delete
  3. kalo kat umah dulu dero parti ni wat kain basahan..haha..

    ReplyDelete
  4. Setujuuu!!

    Sbb bila masa 'undi', banyak wang 'habis'

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...