Monday, March 11, 2013

Goreng ubi buat minum petang

Rezeki dapat ubi kayu dari jiran.Tak tahu nak buat apa.Tanya jiran lain,katanya buat kerepek je.Oh..idea bagus tu.


Jadi potong ubi secara manual,takde alatan khas pun,ada nipis ada tebal.Rendam air bergaram.


Terus proses menggoreng.Alahai,baru pertama kali buat,ada yang rangup ada yang tidak.
Tapi memang sedap rasa lemak masin.Ni kalau tabur lagi garam sedap lagi kot.Tapi cukuplah tu dah masin.


Simpan dalam bekas kedap udara.Nanti sambil tengok TV bolehlah makan.

Pesanan:Saya lambat nak lawat kawan-kawan atas sebab slow sangat internet saya.Maaf ye.Dah habis kuota ni..

8 comments:

  1. jom join GA
    http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/03/give-away-ga-birthday-akiff-ke-2-tahun.html

    ReplyDelete
  2. ouh..sedap ni....kalau sira pedas lagi best ni =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah goreng pun tak berapa nak jadi...sira lagi lah tak jadi kot...hehehe

      Delete
  3. Replies
    1. memang sedap...tapi anak-anak tak suka pula..

      Delete
  4. Akak suka ubi kayu yg sira pedas tu..zaman sklh dulu mak akak siap buat jual, mssa tu dok felda senang Sgt dpt ubi kayu..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...