Tuesday, November 06, 2012

KB Burger Bakar...anda boleh cuba dulu...


Ada FB di sini.Saya tergoda bila Shaz HotFm Kelate pomote di FB nya....Lokasinya di sebelah bangunan KWSP Kota Bharu,berhadapan dengan Pizza Hut.Gerai kecil,tempahan banyak.Saya order melalui SMS je.

Saya anta mesej cam ni je: Kak Ida Pengkalan Chepa nak order burger ayam ada cheese 2 bungkus ye.Nanti dalam pukul 6pm akak amik.nanti sedap akak promote dalam blog.tq....

Kemudian dalam 6.30 saya pun bergerak pergi amik burger sayaSaya sebut nama saya dan order saya.Harganya RM7.90 sebiji burger..Berbungkus-bungkus atas meja tu,tu belum yang order kat gerai on the spot.




 Waktu ni memang terliur sangat tengok burger bakar ni....dah tak sabar nak menelannya....makan dengan suami semangat sikit....makan sama-sama...berdua-duaan...di dapur tau!Bersama air jus tembikai...he he he.


Lepas beberapa gigitan,sehingga setakat ni je saya dapat habiskan.Tak terdaya dah perut kecik ni nak melantak lagi.Nak paksa masuk,nak paksa telan....tak terlayan lagi.Akhirnya roti je habis,daging dibiarkan untuk dimakan...mungkin tengah malam karang.

Komen saya:Rasanya lebih kepada lada hitam,dagingnya tebal tetapi masak,cuma ada kesan hangus sedikit yang menjejaskan rasa daging ayam tu,sos cilinya kurang mungkin kerana sos lada hitam yang banyak,untuk anak kecil memang tak sesuai,pedas sikit...kalau mayonis dan cheesenya banyak lagi sedap rasanya.Bawangnya pun kurang,saya suka bawang yang banyak.Namun demikian saya masih boleh menikmatinya.Saya bagi 3 1/2 bintang daripada 5 bintang.

Oh ya Selamat Berjaya kepada calon-calon SPM dan STPM 2012....

Pesanan:Saya masih mencari lagi burger yang umpppphhh....masih dalam pencarian....

16 comments:

  1. Kalau kakak habis tu sebab nampak meamng sedap sungguh. Tempat kakak belum ada lagilah burger bakar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dah makan makanan ringan sebelum tu,sebab lapar sangat...mungkin sebab tu tak habis...he he he

      Delete
  2. ala....wat org terliur je umi nengok burger nih...nakkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he he...mehlah datang KB...tapi kena datang time saya balik je lah...he he he

      Delete
  3. Burger bakar blum penah try. Kalo lada hitam byk mungkin konsep dia mcm prosperity burger kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah kot macam prosperity burger,cuma kalau nipis terasalah rasanya...

      Delete
  4. mmg ada burger saiz tu yg sedappp tapi kena rajin mencari...
    saya tak cuba lagi......

    ReplyDelete
  5. nampaknya burger bakar mmg glamer la...sana sini dok try...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab itulah saya sibuk mencari bila dengar kata sedap...

      Delete
  6. teringin sgt nk mkn burger bajar...tp takut xleh habis..huu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je habis...tapi tambah kan kesedapannya dengan thousand island fuhhh...mesti sedap...

      Delete
  7. laa...kak ida oder beger ayam eh? hihihi... wani rasa kalo beger bakar ni - daging lebih sedapp... ayam cam x seswai...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. konon2 nak rasa kelainan..sebab dah biasa makan daging...takpelah...nanti k ida nak cuba daging lak....tak sodap lagi tak tahulah den...he he he

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...