Saturday, November 24, 2012

Kucha Asyura Perdana-Malaysia Book of Record


Baru je petang tadi saya menyebukkan diri ke RTC (Pusat Transformasi Luar Bandar),Wakaf Che Yeh,Kelantan untuk menyaksikan Program Himpunan Permuafakatan Rakan Padu Negeri Kelantan 2012.Antara programnya ialah Kucha Asyura Perdana.(kacau bubur asyuralah tu).

Kebetulan saya berada di Kelantan cutisekolah ni,adik ipar ajak ke sana.Manalah tau dpat secubit sorang asyura.Namun begitu,impian kami tinggal impian,tak dapat rasapun.Nampak macam diorang dah packing nak bagi geng-geng diorang je.

Majlis tu dirasmikan oleh YB Dato' Sri Mustapa Mohamed (Tok Pa).Sempatlah saya snap gambar ketibaannya.Yang tak sempat bila time dia bersalam dengan suami saya....


Dah tu macam biasalah mesti ada acara simbolik pegang  batang pengacau bubur asyura tu.Simbolik memasak asyura.Mesti dia nak tiru cam saya kan...he he he

Ni aksi Tok Pa

Ni aksi ummiarissa...

Ini pula antara asyura yang telah siap di masak dan dihiasi dengan hasil kreativiti masing-masing.



Punyalah ramai manusia dalam ni.Masing-masing sedang sibuk mengacau asyura.Ada juga sempat saya ambil resepinya.Ada macam-macam versi resepi ni.Nanti saya share lain kali.


Ni antara aksi pengacau bubur asyura....Masak berkumpulan sebegini memang seronok.

Pesanan:Tak dapat rasa,dapat bau je.

6 comments:

  1. akak ade kat kb lagi ke? sy dok kat KTC bangunan depan stadium. wahhhhhh, boleh la jumpa2 akak. hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah,nanti leh akak roger dulu kalau nak jumpa...tinggal no hp kat email akak leh?ummiarissa10@gmail.com

      Delete
  2. dkna blk kg next week.. akak duk kg sampai bila?

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...