Thursday, November 15, 2012

Onde-onde warna warni

Salam Maal Hijrah 1434!

Berhijrah ke arah kebaikan.Itulah azam saya.Ingin menjadi orang yang lebih baik dari semalam.
Cuti memang saya dah cuti dari mula sekolah bercuti.Suami pun guru mestilah cuti jugak kan.

Saya buat minum petang semalam bila ada orang bagi gula kabung kat saya.Terpaksa merajinkan diri.he he he...kelapa ada mesin ada...boleh parut sendiri.Kalau parut kat kedai di luar,ragu-ragu kebersihannya.Jimat pun jimat.

Inilah hasilnya.Hasilnya bila pewarna hijau dah habis maka pewarna lain menjadi mangsa.Nak bagi selera makan naik je dengan warna-warna tu.


Janji sedap di makan...dan dah habis licin pun.Ini pun sebahahagian je,sebahagian lagi letak kat pinggan lain.Tak salahkan kita ubah sedikit,asalkan resepinya tetap sama.

Pesanan:Bila duduk saja-saja kat umah ni,asyik lapar je memanjang....

20 comments:

  1. Bagus jg idea ni..tambah selera lah nk mkn kue ni kan,,ibu2 ni kena kreatif terutama nak pancing selera ank2 utk makan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan nak pancing anak je kak...bapak diorang sekali, nak suh ada selera makan...he he he

      Delete
  2. salam maal hijrah dr mama juga..sedapnya kalau dpt makan onde2 yg bercolor2 tu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap kan mama...ada color banyak lagi...lagi sedap..he he he

      Delete
  3. waaaaaah...menarik jer kaler dia..bertambah selera nak makan ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaler cantik kalau buh pekat sikit...he he he

      Delete
  4. wah, seronoknya kak..cuti panjang...hehehe... berkalerpul kuihnyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cutini makin banyak lak keje...masak setiap waktu...

      Delete
  5. wah macam2 kaler ada...boleh cuba buat jugak nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah MP...teruja sungguh nampaknya...cubalah..

      Delete
  6. anak2 mesti teruja nak makan ni.. senan kalerful

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha...anak2 asal sedap warna warni..habis licinlah...

      Delete
  7. sedapppnya dah lama xmakan ni....huhuhuhu biasanya bulan puasa baru jumpe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahan2 ada je ni rajin...kalu tak cekodok je lah tiap2 petang....

      Delete
  8. Saya suka idea mcm ni. Tukar2 resepi asal supaya nampak lebih menarik *wp ummiarissa secara tak sengaja je tukar kaler tu sbb pewarna dah habis. heheh. Macam saya penah buat nasik ayam bubuh pewarna pink. Heheh.

    ReplyDelete
  9. salam Ukhwah,
    bertandang kesini tengok kuih yg menyelerakan.
    hehe sampi skang nisah x pandai buat le..

    Take Care (^_~)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala nisah,senang sgt buatnya.google je resepinya.

      Delete
  10. rajin wat ye sampai colourful onde2 tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin...sebab warna hijau dah habis..hehehe

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...