Tuesday, November 27, 2012

Hantaran budak-budak zaman sekarang

Saya pun tak tahu nak cakap apa.Tak tahu juga nak terangkan apa kah bendanya.Nak tanya takut dikatakan busy body.Tapi mesti budak-budak muda sekarang tahu apa kah bendanya itu.

Kalau dulu ibubapa atau orang yang lebih tua mencadangkan apa yang perlu diletakkan atas dulang hantaran,sekarang ni mereka sendiri yang tentukan.

Mungkin ibubapa pun malas nak masuk campur,maka inilah hasilnya.Asalkan anak-anak suka,dah memadai.


Ini antara hantarannya.Memang nampak seperti buku,tapi buku kartunkah ini?Saya pun tak pasti.Macam buku dari Korea atau Jepun je ni.


Yang ini pula lawak kampus.Saya pernah baca dari anak saudara suami yang beli buku ni.Bagi saya tak menarik,tapi anak-anak suka pula membacanya.Dah lah tebal.

Hmmm...macam-macam pula bentuk hantaran ni kan.

Pesanan:Saya lebih suka buku bercirikan keagamaan sebagai hantaran,ilmu dapat hidup berkat.

20 comments:

  1. samalah dengan saya lebih suka hantaran bentuk buku agama, lebih seronok..

    ReplyDelete
  2. lar...komik slamdunk??? mesti peminat tegar ni...komik naruto xde? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. komik tu kan...agaknya dalam versi BM ler tu kan..

      Delete
  3. Laa... bagi komik sebagai hantaran? Terlampau desperate nak tunjukkan kelainan dah keunikan la kot. *ooppss.. selamba je saya ckp gitu.*. Kalau ye pun nak bagi buku, bagi la buku yang boleh last forever ilmu dia. Kalo bagi kitab tulisan imam ghazali atau imam syafie ke, okay la jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya banyak lagi barang hantaran berguna kalau nak bagi,tapi diorang suka buku tu nak buat apa kan...ikut jelah...

      Delete
  4. 1st time tgk org bagi hantaran buku slamdunk tu umi...kalo sy lebih suke tgk hantaran yg ade buku agama, al quran...motivasi ke....aduiii ade jgk buku camtu yg jadik hantaran kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buku motivasi pun banyak dah kan kat pasaran...

      Delete
  5. trend terkini brg hantaran...
    ada kalanya bagus sbb lps tu bole baca.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak kisah..asalkan jangan bagi saya he he he..tak baca ler saya...

      Delete
  6. uish...lawak kampus tu dh jadi koleksi sy...tp x pernah lg terfikir nk buat hantaran..macam2 hal la

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang-orang muda fikirannya lebih ke hadapan...he he he

      Delete
  7. buku apa camgitu.. a'aa kalau saya pun lbh sk yg bntuk keagamaan

    ReplyDelete
  8. Macam2 la sekarang ni..

    Tp mungkin nak banyakkan bekas hantaran kot kak, tapi agak2 la kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahlah...nanti komen lebih2 terasa hati lak pengantin tu...tapi banyak lagi barang lain kan..

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...