Wednesday, May 23, 2012

Macam orang mengidam pulak!

Saya kata nak buat mee kari kan.Cuba rujuk entry ini.Sebab macam orang mengidam je nak makan tu lah nak makan ni lah..

Bahan-bahan nak memasaknya dah beli semalam.Jadi kalau tak buat juga hari ni,melelehlah air liur.Jadi tanpa membuang masa,saya ke dapur memasaknya sorang-sorang.Sorang-sorang tau!Untuk 2 bungkus mee kuning.

Akhirnya,setelah bertungkus lumus di dapur,siap juga akhirnya.Walaupun puasa,saya masih boleh menyediakan kuah kari tu dengan sempurna.Maknanya cukuplah masinnya,kira okaylah kalau makan dengan mee tu.



Saja nak share.Yang ni mee terakhir yang saya hidangkan untuk suami.Maka kuahnya pun dah kurang,bahan-bahan lain banyak lagi,macam ayam,fishballnya,fish cakenya.Mee kari ni sedap makan dengan kuahnya yang melimpah.Jadi tu sebab cepat habis kuahnya.Sebenarnya suami lah yang pertama dulu makan mee kari ni,yang last tu nak bagi perabis je.


Yang ni,konon-konon nak close uplah mee kari ni.Nak bagitau kalau kita buat sendiri,bahan-bahan nak bubuh banyak mana pun tak kisah.Ikut selera kita.Kalau beli kat luar biasanya dalam RM2.50 sebungkus(kat pasar malam).Kat restoran tak tahulah pulak.

Resepi?Ala,bahan sama je macam buat kari ayam.Google je lah.Boleh ye...he he he

Pesanan:Saya makan 2 pinggan...erkk...laparnya....

19 comments:

  1. Sedapnya.. tambah2 kalau makan waktu berbuka..
    Dah lama tak masak mee kari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau buat kuahnya pekat lagi sedap..

      Delete
  2. bestnya..
    sebenarnya dah lama jugak nak buat mee kari ni tapi tak terbuat jugak..huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada masa kena buat..pekena sekali nak tambah lagi..he he he

      Delete
  3. DYLLA ABAS...mana linknya..saya tak dapat foloow baliklah..

    ReplyDelete
  4. Mee kari mmg kena ulang2 mkn, baru puas ye tak...
    Ummi, sup nyonya tu mmg rasa sup tp lain skit dr yg biasa, mungkin guna sup ikan kot.....dlmnya ada ikan merah, sayur, mihun dll. Mmg sdp...kalau ummi dtg sini, kita pegi mkn situ ye, kalau dtg la....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok kak..doakan saya dapat ke sana..teringin nak merasa..

      Delete
  5. Replies
    1. suh orang umah g masakkan...he he he

      Delete
  6. Sallam Ida,

    Alamaak sedapnya,
    lama tak makan mee kari lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak...teringin nak makan,tu yang cari bahan2 terus nak masak..

      Delete
  7. eh sedapnya.. terus terasa lapar pulak pagi2 ni.. :)

    ReplyDelete
  8. nyam nyam...wah gigih sungguh beliau bersilat di dapur ya..hehehe

    ReplyDelete
  9. huu...best n terliur le nengok..ade lg x?hiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis licin!he he he..kepada sesiapa yang terliur nak makan sila buat sendiri atau cari kat kedai makan ye..he he he

      terima kasoh dia ats komen anda semua..

      Delete
    2. kasoh pun kasohlah...nak kata kasih ni..he he he

      Delete
  10. a'aa betoi tu... kalu kita buat sndiri... sk ati nk ltk byk mana pun bhn2 dia tu kan... kalu beli mkn pun xpuas.. hihii

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...