Friday, December 10, 2010

Nasi Kerabu Best di Kuala Lipis

Nasi Kerabu yang lazat...

Kalau datang ke Kuala Lipis, sambil-sambil nak cari rumah Siti Nurhaliza tu,jom lah singgah ke Kedai Makan Ku Zah. Kedai Makan Kak Zah(panggilan kepada empunya restoran) ni bersebelahan je dengan stesen keretapi Kuala Lipis. Memang sentiasa ramai kat kedai Kak Zah ni. Tarikannya nasi kerabu dengan ayam bakar atau daging bakar. Memang berbaloi merasai masakannya.

Kak Zah ni berasal dari Kelantan, tetapi menginap di Kuala Lipis sudah lama.Suaminya bekerja di sini. Kak Zah ni sekampung dengan suami. Jadi kebetulan kami berjumpa dan menjadi rakan baik. Tapi bukan sebab Kak Zah ni kawan baik suami, saya memuji masakannya. Tetapi memang saya puji sebab dia masak yang terbaik. Sedap rasanya. Selain daripada nasi kerabu, ada juga nasi lemak, nasi berlauk gulai ikan tongkol dan gulai daging. Memang sedaplah. Semua saya dah rasa.

Tapi saya paling suka makan nasi kerabunya. Memang kenyang. Harganya berbaloi dengan rasanya. Cubalah!

Ini signboard Kedai Makan Ku Zah


Suasana di Kedai Makan Ku Zah

Saya bergambar pertama kali dengan Kak Zah


Pesanan: Kak Zah memang peramah,walaupun pertama kali berjumpa. Macam saya yang pertama kali berjumpanya seperti dah lama kenal.

4 comments:

  1. asal ko takpernah bawa aku g sini....

    eh lupa...aku g umah ko kat lipis pun tak pernah.......hahaha


    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  2. ha apa lagi jom lah...cuti2 ke lipis...

    ReplyDelete
  3. boleh bg tak resepi buat nasi kerabu kuala lipis..sedap sgt..teringin nk buat sendiri

    ReplyDelete
  4. @Tamparin...saya tak tahu resepinya...saya cuma pergi makan je kat kedai tu...segan pula nak tanya tuan kedai..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...