Saturday, December 04, 2010

Serupa Tapi Tak Sama


Senyum lebar kami

Ramai yang sering bertanya "adik beradik ke?". Kami hanya mampu tersenyum,lama jugak tersenyum tu. Lepas tu gelak-gelak bagi jawapan macam ni, "adik beradik tapi lain mak dengan ayah". Kekwat tak?

Mentang-mentang buat kek,perkataan kek tak boleh lekang dari penulisan ni. He he he... Tapi itulah jawapan yang terbaik mampu kami beri. Wanita itu adalah kakak ipar saya. Isteri kepada abang saya. Maaflah (kena minta maaf ke?) nampak gemuk sikit saya sekarang ni. Maklumlah cuti sekolah tak banyak kerja sangat,banyak makan. Hendak pula, asyik makan kek je. Eh! nampak kurus pula Kak Sham(tu lah namanya). Cemburu tau.Kami bertemu baru-baru ni di kenduri kahwin saudara sebelah ayah di Hulu Langat, Selangor. Lama tak jumpa tu sebab saya duduk Kuala Lipis, dia duduk Kuala Lumpur(KL-KL juga kan). Tapi taklah lama sangat. Saya selalu balik rumah mak kat KL,singgah juga kat rumah dia kalau sempat.

Tujuan saya beritahu ni bukan apa, bukan kah kita ada 7 orang di dunia ni yang serupa muka dengan kita,jadi saya dah jumpa seorang kat Malaysia ni. Yang 6 orang tu ada lah tu kat mana-mana. Kalau-kalau sesiapa jumpa bagitaulah kembar dia tengah syok berblogging.

Lagi satu fakta tentang kakak ipar saya ni,dia sebaya dengan saya,oleh kerana dia pangkat kakak ipar kena panggil kakaklah. Nampak sangat dia akan menjadi cepat tua daripada saya. Ha ha ha(gelak jahat)...Dan saya akan menjadi lebih muda daripada dia.Ha ha ha(gelak lagi).

Okaylah.Sakit perut asyik gelak je ni.

Pesanan: Anda semua carilah kembar anda sebelum terlewat.ha ha ha (gelak sakan ni).

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...