Thursday, December 16, 2010

Selamat berada di rumah semula

kelihatan anak-anak sedang bosan...???

Selepas beberapa hari di rumah mak, kini saya pulang semula ke rumah di Kuala Lipis. Pemanduan saya kali ni sangat berhemah.Lagipun saya memandu dalam keadaan perut sudah kenyang. Jadi mengantuk saya menjadi-jadi.


Namun begitu dengan kecanggihan teknologi sekarang,saya mengurangkan rasa mengantuk saya dengan menalipon adik-adik saya. Ha ha ha, mereka nampaknya turut sama mengantuk,kerana waktu itu menunjukkan jam 4 petang.


Saya memandu dengan kadar 80-90km sejam. Sehinggakan pada satu masa saya merasakan hanya kereta saya sahaja berada di jalanraya. Adakah kereta yang lain memandu laju? Tak perlu pening kepala memikirkannya. Apa yang penting saya selamat tiba di rumah saya.


Suasana di Kuarters Guru masih lenggang. Barangkali mereka masih dikampung menikmati cuti-cuti Malaysia. Cuma hanya beberapa kerat je rumah yang berpenghuni,kerana saya melihat nya pada waktu malam. Bila nampak cahaya dari dalam rumah mereka,pastilah ada penghunikan.


Nampaknya, anak-anak saya merasa bosan sekali lagi kerana masih tiada kawan-kawan untuk bermain. Nasib baik adik beradik mereka sendiri yang ramai itu sudah cukup meriuhkan keadaan.


Tajuk lain:

Sekadar ingin memberitahu satu informasi terbaru yang dapat saya kongsikan. Rupanya

kebanyakan kanak-kanak yang sebaya anak-anak saya ke perpustakaan hanya sekadar untuk membuka FB??? Terkejut saya. Membaca buku jauh sekali. Itulah tinjauan yang dapat saya lihat sewaktu membawa anak-anak ke perpustakaan tempoh hari. Ada apa-apa komen?.
Pesanan: Pening kepala balik nak fikirkan apa yang hendak dimasak...apa susah saya google je..

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...