Wednesday, February 06, 2013

Kipas syiling halau lalat...


Susah sangat nak halau lalat.Letih halau guna tangan.Apa kata praktikkan macam orang jual ikan ni buat.Diorang guna kipas syiling size kecil je yang disambung pada elektrik.Senang je lalat tu lari.Saya ambil gambar ni sewaktu di Sarawak.

Pesanan:Bolehlah cuba,tapi awas!Tutuplah waktu customer datang,kang dengan tangan-tangan customer hilang.

16 comments:

  1. Oh kipas tu diletakkan rendah dengan ikan tu ea? Kreatif gak kan..tapi masa customer datang kena tutup dulu laa..kang abis tangan customer terkena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya datang waktu tu kipas tu tak pusing pun..tak tau camne dia berfungsi

      Delete
  2. kalau dengan begini lalat lari ok...janji tangan kita tak putus sudah...tapi susah sikit nak pilih ikan tuh....

    ReplyDelete
  3. Dia letak kipas tu dekat bawah ke? Bahye tu. Saya puas jugak mencari mana kipas siling yang ummi arissa kata tu. Karang silap2 bukan tangan kastemer je putus, tangan tokey pun putus kalo terlupa nak tutup kipas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa pulak saya nak zoom...kebetulan je ternampak..terus ambik gambar...

      Delete
  4. hehehe..mmg sgt2 kreatif..untung ikan2 tu..dok bwh kipas aje..hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha?untung ikan...ha'ah lah taklah panas kan...sentiasa sejuk je hehehe

      Delete
  5. Idea yg bagus sgt ni..jrg2 lg nmpk org buat mcm ni ye.., hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya orang Sarawak kak...kat sana saya jumpa ni...

      Delete
  6. kreatif jugak dorg ni kan... mula2 xnmpk gak mana kipas... lps mencari menilik, br jumpa.. hihii

    ReplyDelete
  7. itulah,Allah beri akal kat kita...kita kena gunakan sebaiknya kan...tak terpikir pulak kalau tak nampak...hehehe

    ReplyDelete
  8. Hehheee, kreatip jugak..

    Yela penat ooo dok menghalau :D

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...