Sunday, February 24, 2013

Dah mula Mesyuarat PIBG

Ramai kan yang dah mulai menghadiri mesyuarat Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) di sekolah anak masing-masing kan.

Penting tau Ibubapa hadir,boleh tahu perkembangan dan aktiviti sekolah lakukan.Anak-anak pula bila nampak muka maka ayah ada seronok,masa ni lah kita nak kenal mak ayah kawan-kawan anak kita.Masa ni jugalah nak kenal cikgu-cikgu sekolah tu,esok-esok jumpa kat pasar malam ke,boleh bertegur sapa kan.

Saya baru dapat satu undangan.Ada lagi 2 undangan menanti.Maklumlah sekolah anak ada 3.Sekolah menengah ada 2 sekolah berlainan dan satu lagi sekolah rendah.Walaubagaimanapun, bila mereka buat mesyuarat PIBG pada hari cuti,bolehlah saya hadir.Kalau buat lepas sekolah memang tak dapat datanglah.

Untuk hari ni memang ramai juga ibubapa yang hadir.Maklumlah sekolah besar.Kehadiran mestilah besarkan.



Sambil tu,saya juga hadir untuk program  majlis menandatangani akujanji antara pelajar dan ibubapa untuk anak saya yang bakal menghadapi peperiksaan PMR tahun ni.Seingat saya dulu-dulu zaman sekolah saya takde pula program sebegini.Jadi pada masa ni lah saya sempat bertanya sedikit sebanyak tentang pelajaran anak saya dengan guru kelasnya.Kalau hari sekolah memang susah juga nak datang.



Selesai semuanya seperti biasalah jamuan turut disediakan.Ramai juga yang terus balik,mungkin tidak sanggup beratur untuk berebut makanan yang disediakan.Tidak termasuk saya...hehehe laparlah,jauh-jauh datang ni takkan tak jamah sikit nasi,nanti apa kata tuan rumah hehehe...

Pesanan:Selesai yang satu,dua lagi untuk hadir,yang bestnya  bila masa pemilihan AJK PIBG,semua tunduk muka...tak nak terlibat lah tu...termasuk saya heheehe...


12 comments:

  1. Salam,
    Betul tu, masa ni lah nak kenal2 dgn cikgu. Kalau tak, berlaga bahu pun xtau yg itu cikgu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ni makin moden,tak perlu jumpa cikgu pun boleh tahu result periksa anak di online kan...

      Delete
  2. assalam..masa ank mama bersekolah dulu bab mesyuarat PIBG tu mama serahkan kat en.papa je..he2x.. dia yg rajin pergi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam...saya nak hadir juga mama,walaupun suami ada,kami selalu hadir bersama,balik rumah mudah nak berbincang..

      Delete
  3. assalamualaikum ida...sekolah anak mama masih belum lagi ada mesyuarat PIBG ...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam..mas..belum lagi ye...takpe...dalam masa terdekat ni mesti sampai surat...dah kena mula bermesyuarat...nak bincang yuran PIBG ..

      Delete
  4. kite tak pernah lagi nak p PIBG ni. tak ada anak lagi. hehehee

    ReplyDelete
  5. Dulu, selalu saspen time mesyuarat PIBG ni. Sebab time ni mak dtg skolah amik buku rekod. *Nampak sangat tak pandai, sebab tu takut kekek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah betul tu Lyd..dulu mesyuarat PIBG amik report card...sekarang tak juga ...mesyuarat semata-mata..

      Delete
  6. Replies
    1. anak saya ada lagi satu sekolah 2 mac ni...

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...