Thursday, April 22, 2010

My Dream Destination

Sudah lama saya membayangkan diri saya berada di negara matahari terbit iaitu Jepun. Apa yang selalu bermain difikiran saya adalah untuk bermain salji asli yang terdapat di negara tersebut sambil berjalan-jalan makan angin di Tokyo Disneyland.


Selain itu saya juga ingin melihat keadaan sebenar di sana yang selalu saya baca di akhbar yang mengatakan negara tersebut mempunyai rakyat yang cukup berdisplin dalam menepati masa. Saya juga ingin menaiki keretapi yang paling laju di sana. Saya juga teringin membeli '
kimono ' iaitu pakaian tradisional yang sering dipakai oleh rakyatnya bila meraikan sesuatu. Memakainya juga adalah salah satu impian saya.


Mesti saya akan kelihatan comel kan?

Apabila tiba di sana nanti saya juga teringin menikmati makanan popular mereka yang dikenali sebagai 'tempura', iaitu sayuran atau makanan laut yang disalut dengan tepung rangup khas buatan mereka. Lebih asli jika menikmatinya di negara asalnya.

Jepun juga menjadi destinasi impian saya kerana dapat melihat tempat sebenar pengeboman yang dilakukan oleh Amerika Syarikat terhadap bandar Hiroshima. Menurut pembacaan saya, tempat tersebut masih lagi ada dan boleh dilawati oleh sesiapa. Di Jepun juga terdapat banyak sejarah yang boleh saya ketahui termasuk yang membabitkan negara kita Malaysia.



Saya masih teringat sebuah rancangan popular yang saya minati sejak dari kecil lagi iaitu 'Doeraemon',jika saya dapat ke negara Jepun saya ingin melihat sendiri cerita tersebut dalam bahasa Jepun sepenuhnya. Saya juga ingin menikmati makanan yang selalu dimakan oleh watak kartun tersebut iaitu 'Dorayaki' yang mana setahu saya melalui rakan-rakan,makanan tersebut memang ada di jual di Jepun. Bolehlah saya membelinya untuk dirasa juga oleh anak-anak saya. Mereka juga terlalu suka menonton kartun tersebut.

Itulah destinasi impaian saya. Bilakah ia akan menjadi kenyataan. boleh jugakmenaiki penerbangan MAS nanti.



Sebelum tu kita layan dulu project alpha season 2 episod 4...


ini adalah episod 5 project alpha season 2

Ini episod 6

Ini episod 7 lak

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAStraveller.com


2 comments:

  1. ni ko yg tulis ker adik ko yg tulis?? hahaha

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  2. ada beza ke? takde kan...jeles lah tu...sebab sedap citernya kan

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...