Friday, April 02, 2010

Oh! Begitu Rupanya!

Hari ni adalah hari untuk melihat blog orang lain. Macam tu lah adik saya suruh buat. Tengok bagaimana orang lain berblog.

Tapi disebabkan internet di kawasan ni lembab sedikit,jadi tidak banyak blog yang dapat saya singgah dan baca. Memang menarik membaca isu-isu yang diketengahkan. Dan yang banyak saya singgah ialah ruangan resepi.

Saya tidak menduga banyak yang saya ketahui tentang dunia orang yang tidak saya kenali hanya dengan membaca blog mereka. Bukan kah saya suka membaca. Oh! Begitu rupanya. Tetapi ada juga yang tidak menarik. Ye lah kalau guna bahasa yang kasar, saya nak membacanya depan anak-anak pun merasa malu. Macam-macam perkara yang saya tidak ketahui, tidak mengalami dapat saya terjah melalui pembacaan seperti ini. Maklumlah sebagai surirumah, saya tidak banyak masa. Masa yang saya ada hanyalah sewaktu anak sudah tidur.

Tidak mengapalah. Banyak yang telah saya pelajari. Saya tidak malu untuk bertanya jika tidak pasti. Tapi buat masa ni saya lebih banyak bertanya pada adik-adik saya yang sudah lama berblog. Blog mereka pun kadang-kadang tak sempat nak baca.

Macam-macam jenis orang saya temui dengan hanya melawat blog mereka. Jadi saya perlu berhati-hati. Tapi kebanyakan bloggers nampaknya semua mesra-mesra belaka. Jadi pada sesiapa yang nak tegur saya,silakanlah. Tapi tegurlah secara berhemah. Ingat! jangan sakitkan hati orang.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...