Saturday, April 03, 2010

Suka Menulis...

Sejak di sekolah rendah lagi saya berminat dalam penulisan. Mengarang adalah minat saya. Saya juga suka membaca novel dan buku cerita. apa saja yang menarik untuk dibaca,saya baca.

Karangan saya pernah tersiar dalam majalah Bintang dengan tajuk 'Jika saya seekor burung'. Walaupun hanya mendapat saguhati,tetapi saya teruja untuk mengambil hadiah daripada hasil karangan saya. Dengan bertemankan ayah,saya ke pejabat majalah tersebut untuk mengambil hadiah saya itu. hadiahnya hanyalah sehelai t-shirt dengan tulisan majalah bintang di hadapannya. Seorang budak sekolah rendah seperti saya pada waktu itu tidak pernah mempertikaikan mahal atau murahnya hadiah tersebut. Saya menerimanya dengan senang hati.

Kemudian saya ke menengah pula. Pelajaran dalam bahasa Malaysia saya tidak pernah mengecewakan. Walaupun tak dapat A 'ting tong",saya berpuas hati dengan keputusan sederhana yang saya dapat. Saya suka berucap dan menonjolkan diri di hadapan khalayak ramai dengan memasuki apa-apa pertandingan yang berkaitan dengan syarahan (kena mengarang dulukan). Sehinggalah saya seringkali juga berdiri di hadapan perhimpunan.(kerana saya pengawas sekolah ketika itu) Mestilah saya berdiri di hadapan untuk membaca ikrar. he he he

Memang saya sungguh rindukan penulisan. Dan sekarang saya masih menulis. Borang surat beranak anak-anak saya dari yang pertama hinggalah yang ke enam saya yang isikan. Setiap kali anak-anak saya mendaftar sekolah, saya yang daftarkan. Segala borang-borang, saya yang isikan. Malah jika suami saya menyuruh mengisi borang yang berdaftar atas namanya,saya juga isikan. Kadang-kadang suami menyuruh saya mengarang ucapan,saya yang sediakan. Dia hanya akan 'edit'kan.

Saya rasa seronok menulis. Jadi jika ada tempat untuk menulis seperti di blog ni,membuatkan idea saya datang mencurah-curah. Saya memang tidak pandai sangat dalam mengarang,tapi saya suka dengan penulisan saya. Sebab saya yang membacanya. Kalau orang lain tidak suka, saya tak kisah sangat. Bukannya dapat markahpun.

Itu sahajalah setakat ni.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...