Saturday, April 24, 2010

Hari ni berjumpa teman lama

Sebelum ni tidak pernah terfikir oleh saya,dapat bertemu kembali teman-teman persekolahan yang lama sudah tidak bertemu. Bayangkan selama hampir 17 tahun tidak bertemu,bagaimana ingin menunjukkan reaksi pertama saya terhadap mereka.



Saya bersekolah di sebuah sekolah di Kuala Lumpur. Sekolah tersebut sekolah melayu,tetapi rata-rata ramai Cina. Dijadikan cerita 2 tahun terakhir persekolahan iaitu dalam tingkatan 4 dan 5, kebanyakan ahli kelas saya terdiri daripada kaum Cina, Melayu hanya 3 orang dan India 2 orang. Cukuplah tu kan jadilah 1 Malaysia. He he he..



Kelas-kelas yang lain tidaklah sedemikian. Bilangan kaum Cina dan Melayu hampir sama,kecuali kaum india memang minoriti. Jadi bolehlah saya katakan kelas saya istimewa sedikit. Tetapi walaupun 3 orang je Melayu, bab bergaduh,bermasam muka memang tak lepas jugalah. Sama je macam yang lain. Cuma dia jadi 2 kumpulan je.Contoh 2 lawan 1. Pasangan bergaduh tu akanbertukar-tukar, ikut situasilah. Kalau dikenang-kenang lucu pun ada. Ye lah 3 orang pun nak bergaduh jugak.



Jadi hari ini pertemuan semula bersama 13 rakan yang lain (yang dapat hadir sahaja) bakal menjadi sejarah istimewa pada saya. Harap-harap pertemuan ini yang terbaik. Maklumlah masing-masing sekarang mempunyai komitmen pada keluarga,kerja dan lain-lain. Mungkin untuk berjmpa semula memakan masa yang lama pula.



Inilah hasil dari penggunaan internet yang betul. Saya mencari rakan-rakan lama melalui muka buku (facebook). Tanpanya mungkin jalan pertemuan tidak bertemu.Mungkin sahaja!



Jumpa di Mid Valley ye teman-temanku!



Pesanan: Semoga semuanya berjalan lancar. Amin! Doakan ye!

2 comments:

  1. wei..letak la gambar...
    x kan citer jer...

    ReplyDelete
  2. tlglah letakkan...tak reti akak kau ni...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...