Wednesday, May 15, 2013

Rancang cuti anda dengan baik

Ada lebih kurang 2 minggu lagi sekolah akan bercuti panjang selama 2 minggu.Eloklah kita mulai merancang aktiviti keluarga dan anak-anak.

Kalau yang ada FB (facebook),boleh dapati banyaknya aktiviti-aktiviti untuk anak-anak seperti kem motivasi,kem solat,kem kecemerlangan.Elok juga kita daftar anak-anak.

Bagi yang ingin bercuti  di tempat-tempat sejuk seperti Cameron Highlands,Genting Highlands ke,eloklah menempah sekarang.Pasti penuh kalau ditempah saat-saat akhir.

Bercerita tentang perancangan percutian ni,saya sendiri pernah tersilap rancang.Pernah sekali pada masa cuti sekolah,saya tidak menempah bilik langsung,saya terus ke Cameron Highlands dengan harapan ada lagi bilik kosong lagi.Bila tiba je,hampir kesemua bilik penuh.Kalau ada pun dalam 1-2 bilik,itupun sebab harganya mencecah sehingga RM300-RM500 semalaman.Ha kan dah tak de tempat nak tidur.

Pada mulanya kami nak terus balik malam tu juga,tapi dah lewat,konon-kononnya nak tidur dalam kereta sahaja namun demikian bila memikirkan anak-anak,terpaksa juga cari lagi.Cari-punya cari dapatlah sebuah bilik kecil.Harganya?Mahal tak padan dengan bilik kecil tu.Nak buat apa,terpaksa jugalah bermalam di situ.

Jadi kalau sesiapa nak ke Cameron Highlands contohnya,eloklah tempah sekarang.Sekarang pun bilik-bilik,apartment-apartment dah ramai yang tempah.Harganya memang mahal sikit dari biasa,sebab cuti sekolah.

Pesanan:Masa ni lah pengusaha hotel dan apartment naik harga.Jadi pandai-pandailah tawar menawar.

2 comments:

  1. syok bercuti bawak anak jenjalan kan..

    ReplyDelete
  2. @Riedaffya-betul tu...sekali sekala bercuti bersama2...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...