Friday, July 26, 2013

Jaga anak-anak bila sibuk membeli belah

Sekarang ni  pasaraya di seluruh Malaysia membuat jualan murah untuk Hari Raya.Maklumlah Hari Raya bakal menjelma.

Namun demikian dalam kesibukan membeli belah tolonglah perhatikan anak-anak kecil kita tu.Kita sibuk memilih baju anak-anak hilang entah ke mana.Dalam orang yang tengah ramai tu,dapat ke nak cari,lagi-lagi anak kita kecik je badannya.

Ini terjadi juga pada saya hari ni.Terlepas sekejap je dah hilang,mujur tempat saya pergi tu tak ramai lagi orang.Lepas dah 2 kali hilang tapi jumpa,saya suruh kakaknya pegang jangan lepas.Ish,saya pun lalai juga ni.Sebab saya memang perasan dia ada depan saya,sebab saya nak cubakan baju pada dia,saya sedang pilih je baju,bila nak acu,eh dah lesap.Dia ni pulak jenis berani walaupun baru berusia 3 tahun.Tak takut kat orang.


Jualan Sogo di KL-sekadar gambar hiasan

Jadi saya sekadar nak mengingatkan para ibubapa yang lain.Malang memang tak berbau.Berhati-hati lah ye bila bawa anak ke tempat membeli-belah.Ingatan untuk saya juga.

Pesanan:Lepas capai baju yang berkenan,saya terus balik,tak nak lama-lama,nanti over budget.

10 comments:

  1. betul2. Anak2 ni pulak bila dah ramai2 mcm tu, dia lagi suka nak berlari2 bermain. Anak saya pun yang 3 tahun tu, suka sorok2 bawah baju yang tergantung, aduhai!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah yus..anak-anak ni lagi ramai orang lagi dia seronok berlari-lari...macam taman mainan di buatnya pasaraya tu...main sorok2 tu memang akal diaoranglah..

      Delete
  2. datang tempat macam ni mata kena cekap...
    sebab tu nur suka pergi berdua dengan hubby saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ni pulak bawa anak-anak nak padankan baju...tak reti amik ukur-ukur badan ni..hehehe..tak puas rasanya

      Delete
  3. Pernah nampak ada ibubapa yg pakaikan beg kat anak, pd beg tu ada tali yg wrap kat tgn ibubapa. Elok buat gitu pd anak kecik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam-macam cara kan nak elak anak terlepas jauh dari ibubapa...ini satu caranya ye..

      Delete
  4. akak saya sedang shoppe , tetiba jumpa budak yg dok sibuk cari mak dia . maka akak saya pun hantar le kat kaunter . mak budak tu selamba jer kata ' anak saya ingat no phone saya ' ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh...kalau saya dah gelisah,anak yang dah hilang 3 kali 3 kali jumpa pun dah berderau darah ni

      Delete
  5. Bahaya kalau musim macam ni.. Semua benda nak kena jaga.. Dari beg tangan sampai la kepada anak2...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...