Wednesday, September 14, 2011

Nasi Lemak pun sedap ni....

Nasi lemak dari rumah...

Hmm..pagi-pagi masak nasi lemak pun sedap. Anak-anak boleh bawa bekal ke sekolah. Yang saya rajin sangat nak buat nasi lemak ni bukan apa...telur kenduri kahwin adik baru ni ada banyak lagi lebih.Jadi dah masak sambal telur,esoknya saya buat nasi lemak pula.Kebetulan bahan-bahan nak buat nasi lemak ada jadi terhasillah nasi lemak.

Mudah je nak buat nasi lemak.Ada santan,telur rebus,timun dan ikan bilis,jadi je nak buatnya.Sambal tu buat je macam nak buat sambal telur saya tu,sedap je rasanya.Nasi lemak tu sukat santan macam sukat air cam biasa,letak garam sikit,bawang hiris ,halia sikit.Tak letak pun tak pe.Bubuh santan dan garam je naik je bau nasi lemak tu.Ada daun pandan letak sehelai dua...jadilah.
Tak susahkan.Orang dah biasa buat main redah je.Saya buat untuk keluarga saya je bolehlah..buat untuk orang ramai kecut perut juga.

Akhirnya habis juga telur rebus tu.Jadi tidaklah berlaku pembaziran.

Pesanan:Alhamdulillah,rezeki makanan sentiasa ada...

14 comments:

  1. dkna baru 2 kali cuba masak nasik lemak..alhamdulilah..menjadi gak..kalau makan tu memang rasa nasik lemak bukan rasa nasik kerabu..hihihiii...cuma sambal bilis tu tak sama macam mak buat :)

    ReplyDelete
  2. @Dkna-rajin dkna mencuba..akk ni kawin2 ni je baru pandai nak buat nasi lemak..bujang dulu tak reti langsung...tapi sambal tumis mak akak pun sedap...

    ReplyDelete
  3. okay laa tu..janji xmembazir kan..dari terbuang jerk.. :)

    ReplyDelete
  4. kalau nak masak untuk jamu pada orang memang ketaq lutut

    ReplyDelete
  5. rajinnyer dia buat nasi lemak hehe..ai beli jer u..sebab yg makan sorang je ;p

    ReplyDelete
  6. @cik Moon-rumah ni ramai orang..jadi tukang makan ramai...he he he

    @misya-saya tak biasa masak bnyak sangat..ada je yang tak kena nanti..

    @Pinky Momma-kalau makan sorang saya beli juga..tak kuasa letih2 kat dapur tu..he he he

    ReplyDelete
  7. nasi lemak sedap kan.. anak2 suka sgt tu ..

    ReplyDelete
  8. @puanbee-lagi sedap kalau pekena dengan teh tarik kaw kaw punya!

    ReplyDelete
  9. bestnyer nasi lemak..memang feveret

    ReplyDelete
  10. nasi lemak ni selepas hari raya ,memang laris ye

    ReplyDelete
  11. suka nasi lemak ikan tongkol...x suka ikan bilis....hhu

    ReplyDelete
  12. @Alin Marlini-terima kasih singgah..

    @a loqman-memang dicari-cari lepas raya..

    @MR IX-mana-mana pun okay...ikut anak tekak masing-masingkan..

    ReplyDelete
  13. lama dah tak makan nasik lemak. rindu =‘(

    ReplyDelete
  14. Nasik lemak bila dimakan panas2 mmg sedap :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...