Friday, September 23, 2011

Kek Pelangi berubah menjadi kek harijadi


nampak tak warna warni kek tu..


Dah lama tidak menerima tempahan kek.Walaupun saya buat secara suka-suka sahaja,bila lama tak buat terasa kekok pula.Saya masih belum mahir lagi dalam pembuatan kek,tetapi setakat yang simple-simple tu bolehlah.

Semalam anak minta buatkan kek harijadi,oleh kerana bahan-bahan ada yang tak cukup,saya cadangkan buat kek pelangi je(bukan kek span).Bila dah siap,kebetulan saya ada simpan aising dalam peti beku,saya keluarkan.Bila rasa okay lagi,saya pun letak aising atas kek tu.Atas je lah,yang tepi tu saya biarkan begitu.Cantik pula.Sebab warna-warni terserlah.

Seperti biasa,saya design atasnya,minta tolong Cikgu Niena tulis dan tambah apa yang patut.Jadi lah kek hari jadi.Cuma lapik bawah kek sepatutnya empat segi,yang ada bulat je,letak aje lah,nampak okay je.

Pesanan:Teringat kek kahwin adik baru ni,sedap betul.Bila tanya rupanya kek Secret Recipe.Patutlah sedap.Mesti mahal kan.

10 comments:

  1. warnanya menarik perhatian la akak...anak pasti suka...

    ReplyDelete
  2. @Dkna-rainbow kan warna menarik...tapi 3 warna je..

    ReplyDelete
  3. Sayapun tak pandai buat kek ni.. Apa lagi nak deko kek tu.. Tp hari tu buat jugak utk besdei anak buah..Okay la sebab dorang suka.. Seronok tengok dorang makan kek tu.. hehe...

    Cuma ising tu tak halus mcm ising kek beli la... huhu...

    ReplyDelete
  4. budak2 yg warna-warni ni yg diaorg suka....

    ReplyDelete
  5. @misya-biasa-biasa je..

    @Cik Azz-kira boleh buat kek jugaklah ni ye..

    @Munna-selain tu krim atas kek suka sangat..

    ReplyDelete
  6. cantik dipandang dan mesti sedap di makan. hehehe

    ReplyDelete
  7. @shameel Iskandar-sedap dah rasa dah...tak tipu punya!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...