CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, June 22, 2011

Apam Gebu

Cantik... menjadilah...
Baru-baru ni saya mencuba resepi apam gebu.Selalunya saya buat tak menjadi.Kali ni menjadi cantik.Rasa dah gerenti sedap.Ambil kat sini resepinya.

Bahan-bahan:

1 cawan susu segar
1 cawan gula pasir
3 biji telur besar
 2 cawan tepung gandum
1 sdk esen ros
1 sdb ovallete
pewarna kuning dan hijau

Cara-caranya:

1.Putar telur dan gula hingga kembang.
2.Masukkan ovallete,susu dan tepung serta esen.
3.Bahagikan kepada beberapa bahagian dan warnakan.
4.Panaskan kukusan dan kukus 15 minit (guna bekas kecil-kecil).

Mudah dan sedap.

Pesanan: Macam-macam jenis apam saya cuba buat.Banyak yang tak menjadi dari yang jadi..he he he

8 comments:

  1. Great Recipe, something I can try during the coming weekend :)

    ReplyDelete
  2. Kalau kurangkan gula boleh letak inti ayam mcm kueh pau tu..cubalah, gerenti sedap

    ReplyDelete
  3. @Nava K-lovely color coz i drop to many color he he he..but i'ts really yummy...
    (wah...balas omputih lak aku kali ni)

    @misya-gebu ni kadangnya menggebu kadangnya tidak...

    @hani@debumelukut-kak tq bagi idea baru,nanti saya cuba...macam best je ni..

    ReplyDelete
  4. Sallam Ida,

    resipi yang mesti cuba juga ni.

    ReplyDelete
  5. @LIPISLADY-kak kena cuba...ida buat banyak kali baru menjadi..

    ReplyDelete

Sudi2 lah meninggalkan sebarang komen atau pandangan untuk entry ini.

Komen @ pandangan anda amat saya hargai.

Terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...