Tuesday, June 07, 2011

Kenapa?Kalau cuti jem,kalau jem cuti...

Gambar diambil tak jelas,sebab waktu malam....ataupun kameraman dah malas.

Ahad lepas nak balik ke Kuala Lipis dari Kota Bharu mengambil masa yang amat lama.Sepatutnya hanya dalam 5 jam.Tapi kerana ramai rupanya nak balik ke KL hari tu juga dan pada masa yang tu juga,maka sesaklah jalanraya.Yang tensionnya abang driverlah.Saya ok je.Bosan-bosan saya bantai tidur.Kalau anak tidur saya tidur,kalau saya tidur anak tidur,sama je kan.Terbuka je mata sebab brek mengejut,lepas tu boleh sambung lagi.Wah!Gitu kau.

Mana tak tensionnya,bertolak dah pukul 4 petang,2 jam kemudian sampai Machang singgah kenduri kahwin dalam sejam.Pukul 7pm betolak dari Machang dah start jem, sampai Gua Musang clear sikit jalan.Tapi kereta berderet-deret.Bertali arus.Tak putus-putus.Kalau putus pun sebab diorang tak dapat potong lori kat depan tu yang nampak macam jalan tak jalan je.

Selepas Gua Musang,ha dari situ lah mulalah kereta berjalan macam siput.Kena pula waktu naik bukit,lagi best satu lorong je,nak best cite lagi lori pulak kat depan,lorong sebelah, kereta tak putus.Amacam?Ada berani nak memotong?Sudahnya sampai ke Kuala Lipis pukul 1 pagi.Bayangkan orang lain yang ada lagi 2 jam nak sampai Kuala Lumpur.Sah sampai 3-4 pagi. 9 jam perjalanan yang amat meletihkan,sampaikan kami tak singgah makan pun sebab nak cepat sampai rumah.

Kereta tak putus-putus sama ada nak ke KL atau ke Kelantan...Mana diorang nak pegi ye?
Situasi macam ni biasalah kalau cuti sekolah atau cuti perayaan......

Pesanan:Memang dah rancang perjalanan,tapi kalau dah sangkut juga nak buat macam mana?Terima je lah...

2 comments:

  1. dah jumpa tmpat komen..hehe..alhamdulillah, yg penting selamat sampai ke destinasi ye..

    ReplyDelete
  2. @ariana..he he he.kak,saya.baru je nak jawab tadi...ok dah selamat tiba dengan lebih selamat...tq

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...