Wednesday, April 10, 2013

Mengundi 5 Mei 2013 hari ahad!

Seperti yang semua sudah ketahui 5 Mei 2013 adalah hari pembuangan undi.Jatuh pada hari ahad.Motif?Sabtu ada kan.Motif tak buat hari sabtu?Kenapa ye tak buat hari cuti sekolah panjang hujung bulan Mei.Motif tak buat cuti sekolah?Keputusan adalah muktamad.Dah kata 5 Mei,jadi keluar lah mengundi.

Eloklah saya tak perlu memohon cuti.Memang suami pun cuti sabtu ahad dan saya pun tak jaga budak sabtu ahad.Bolehlah balik.Untuk makluman,saya mendaftar untuk mengundi di Kelantan.Maka saya akan pulang dari Kuala Lipis,Pahang ke Kelantan mengikut suami yang juga mengundi di situ.

Semoga Pilihan Raya Umum ke 13 ni akan berjalan lancar.Setakat 3 kali saya sudah turun mengundi,kawasan saya mengundi tu aman dan tenang.Tiada kekecohan.

Bagaimana ye pengundi-pengundi yang berada di Kelantan,Kedah dan Terengganu yang mendaftar undi di luar dari negeri tempat mereka bekerja?Mungkin ada yang mengundi di Perak,Kuala Lumpur....rugi ni...

Pesanan:Apa-apa pun,jangan lupa keluar mengundi ye!

14 comments:

  1. jom kita sama2 jalan kan tanggungjawab pada negara.

    ReplyDelete
  2. Balik kampung mengundi...Mari kita mengundi, bukan selalu dpt mengundi ni, masa inilah kita dapat berbuat sesuatu untuk Negara.

    ReplyDelete
  3. Sambil mengundi sambil blk kampung ye ida...baguslah, mengundi ni pun salah satu tanggung jwb kita kan..akak mengundi dekat area rmh je, x oerlu blk kampung, dh tukar alamat dah:)

    ReplyDelete
  4. Sambil mengundi sambil blk kampung ye ida...baguslah, mengundi ni pun salah satu tanggung jwb kita kan..akak mengundi dekat area rmh je, x oerlu blk kampung, dh tukar alamat dah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ida tetap mengundi kat sana kak,sebab suami orang sana...dia nak mengundi di kg sendiri...

      Delete
  5. http://batubaiduri.blogspot.com/2013/04/koleksi-jam-gred-a.html

    ReplyDelete
  6. tu lah pelik jugak, kenapa dia buat hari Ahad, mcm mana yg org keje KL, kena balik kelantan nak ngundi? isnin tu mesti penat nak balik KL balik...adoi la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nampak banyak menyusahkan dari menyenangkan...macam dah habis hari je dalam seminggu tu...padahal takde acara apa-apa pun...ni lah dinamakan strategi bakal makan diri...

      Delete
  7. assa,amualaikum ... saya dah tukar alamat seri kembangan , maka tak balik kg lah . Part x best nya calon cina n india ...

    ReplyDelete
  8. walaikumsalam 'my notes'....dah tukar alamat senang sikit ye.Tak perlu berkejar-kejar balik kg kan.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...