Thursday, April 04, 2013

Akibat mengantuk sangat...



Saya tak sedar bila masa dia tidur.Tiba-tiba tengok dia dah tertidur ketika makan nasi.Kasihan anak saya.Mungkin terlalu mengantuk inilah jadinya.

Pernah tak korang alami keadaan macam ni?Saya pernah juga membawa anak naik ke kereta.Waktu tu dia sangat mengantuk.Tapi bila suruh baring dia tak nak.Dia tetap nak duduk juga.Sampai tersengguk-sengguk kepalanya ke kiri dan ke kanan.Ada ketika terhantuk kepalanya di sisi pintu.Masih juga berdegil tidak mahu baring atas kerusi.Saya biarkan sehingga dia sendiri terbaring dengan sendirinya.

Ada juga ketika saya mengendongnya.Sewaktu tu tangan kiri saya mengendong dia,manakala tangan kanan laju menaip di papan kekunci komputer.Saya ingat dia masih berjaga,rupanya dah tertidur.Patutlah saya rasa lembik je badan dia.

Beginilah anak-anak kalau mengantuk sangat kan.

Pesanan: Sila lihat anak anda,tertidur ke sewaktu makan....hehehehe

38 comments:

  1. Alangkah bestnya...Nak tidur boleh sesuka hati, kalaulah dapat kuulang kembali zaman kanak2 ini...

    ReplyDelete
  2. Anak2 buah selalu macam ni.. Ikut suka dia je bila masa nak tidur.. Budak2 bukan boleh dipaksa suruh tidur.. Tau2 dah lelap je.. hehhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau masuk youtube macam2 cara budak ni tertidur,tengah dalam tandas pun jadi jugak...

      Delete
  3. yui ada anak tp anak kucing..stkt ni pas mkn depa tidur..kih2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak kucing pun comel je kan kalau tidur...

      Delete
  4. alahaiii...ciannya dia...nantuk sangat la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya perut tu lapar,tapi dalam masa sama ngantuk...itulah jadinya...

      Delete
  5. Hahahaa..lawak pulak nengok eh..tapi kesian juga tgk,punyalah mata nak lelap sampai tangan pun takdan nak basuh..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 tengok memang terkejut kemudian rasa lucu pula...kesian dia kan..

      Delete
  6. punyalah mengantuk...kasihannya
    anak kalau mengantuk ni tak kira dimana...tengah makan bole tido

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...asal ngantuk terus je tertidur kan..

      Delete
  7. Ya Allah..kesiannya dia. Mengantuk tahap abis nih.
    lawak jugak tengok..^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasi pun tak habis separuh pun...agaknya dah 23 suap kot..

      Delete
    2. Ralat:maksud saya 2 atau 3 suap...bukan 23 suap hehehe...

      Delete
  8. ololo ngantuk nyer dia...penat sangat tu kot...

    ReplyDelete
  9. tgn dalam pinggan nasi tuuu...siannya..knp mengantuk sgt, berjaga ke mlm tadi?huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bangun pagi2 lagi,jadi masa makan tengah hari barulah rasa mengantuk...

      Delete
  10. assalamualaikum ... hahahaa ... anak buah saya ada . photo pun ada simpan . tak terfikir lak nak buat entry ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumsalam...

      kalau ada cerita sama sharelah sama...inilah antara ragam anak-anak..

      Delete
  11. hehe..klakar nye...nak pi tido takut umi marah kut..tu yg tertido depan nasi..

    ReplyDelete
  12. Anak-anak kakak sebenarnnya kalau di rumah lebih makan bersuap hatta adik kini dah 10 tahun masih kakak suap jadi kes tertidur macam ini tak adalah. Kesian tapi gelihati. Yg eloknya sebab tidur dia mudah tak banyak kerenah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah kak...lebih elok disupa...makan pun banyak...dan yang penting tak bersepah...

      Delete
  13. haha.... lucu....setakat ni anak2 sy tak pernahlah lagi rasanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lucu kan...itupun pertama kali tertidur waktu makan..

      Delete
  14. hihi...mengantuk sangat ler tuu..dl mia pun pernah

    ReplyDelete
  15. kesiannya dia mengantuk smpai xhabis makan. hehehehe.

    ReplyDelete
  16. adik lelaki saya kecik2 memang mcm ni..makan tu lembap jer...sampai mengantuk, tertidur dalam pinggan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok ...jangan marah kat budak ni ye...inilah gelagat mereka...

      Delete
  17. byk kli jgk alami situasi yg sama...hehe

    ReplyDelete
  18. Siannya..letih & ngantuk sgt la tu agaknya

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...