Tuesday, July 27, 2010

Sedapnya...Otak-otak ni...

Saya ke Kuala Lumpur minggu lepas menghantar kek pada sebelah siang. Pada sebelah malamnya pula saya singgah ke rumah abang saya di Kg Malaysia Tambahan. Saya singgah di sebuah restoran bernama 'CERUK'. Di restoran tu lah abang saya berniaga otak-otak. Saya tidak pernah makan otak-otak sebelum ni.

*pembekal otak-otak ni dari Gombak. sebab itu namanya otak-otak Gombak*


Bayangkanlah dengar je otak-otak macam-macam yang saya fikirkan. Tapi sebenarnya otak-otak diperbuat dari ikan. Entah kenapalah diorang sebut otak-otak. Saya mencuba untuk pertama kali makan otak-otak. Memang sedap. Panas-panas lagi. Baru di panggang. Sedap bukan kerana abang saya yang menjualnya. Tetapi memang betul sedap.


*yang sedang membakar otak-otak itulah abang saya*

Tengoklah gelagat saya sekeluarga makan otak-otak. Anak-anak pun tak pernah makan sebelumnya,pun kata sedap. Budak-budak kan tak menipu. He he he... Tapi saya tak dapatlah nak makan banyak. Sebab sebelumnya saya sudah pun mengambil makanan berat di rumah. Jadi makan sekadar nak penuhkan perut yang kosong ni je.

Selain otak-otak, ada juga tauhu bakar. Saya pun mencubanya. Biasanya saya makan tauhu sumbat.Ala tauhu yang dibelah dua lepas tu disumbat dengan timun yang dihiris halus. Itupun masa bulan puasa je. Okay juga rasanya tauhu bakar ni. Memang sedaplah.
*Saya nak makan, anak saya yang bongsu itu hanya mampu melihat. :) *

Jadi pada sesiapa yang ke Kuala Lumpur, cubalah singgah ke restoran 'Ceruk' untuk merasai otak-otak panggang dan tauhu bakar. Cari ye di Kg Malaysia Tambahan. Nanti kirim salam kat abang saya ye..Sebab saya pun jarang jumpa dia,maklumlah duduk jauh-jauh. KL-KL(Kuala Lipis-Kuala Lumpur).


Pesanan: Dah cuba baru leh rekomen kat orang lain. Tak cuba jangan pandai-pandai nak rekomen kat orang.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...