Sunday, July 11, 2010

Mana Janjimu...

Hari tu janji macam mana...Beria-ia saya tunggu malam tu hingga mengantuk dan masuk tidur terus. Kata nak bawa balik dari rumah kawan durian kunyit. Bangun esoknya, suami beritahu dah habis durian tu. Ada pun yang dikupas kat situ juga. Diorang je lah yang makan. Tak dapat nak bawa balik.

Nasib baik bukan mengidam. Tapi cuma nak tahu bagaimana rupa durian kunyit tu. Apa rasanya. Tak apa lah. Bukan rezekilah tu. Suami kata takkan nak minta bawa balik kalau tuannya tak offer.

Hari sabtu baru-baru ni, kami membuat jamuan akikah untuk anak yang kecil. Ayah, mak dan adik bongsu saya @ Cik Norfa datang ke rumah saya. Tak lupa juga mak membawa seorang anak jiran,Farah.(anak mak jaga dari kecil).Tapi suami share seekor lembu dengan 6 rakan yang lain. Akikah kali ni dibuat di sekolah suami. Dengan bantuan cikgu-cikgu yang lain jamuan akikah berjalan lancar. Kami semua yang terlibat dengan akikah tersebut berniat untuk menjamu pelajar-pelajar sekolah suami. Maka kami membuat jamuan tersebut bermula dari menyembelih lembu,memasak gulai semuanya dilakukan di sekolah. Saya juga mengagihkan gulai daging kepada jiran-jiran saya juga. Selesailah jamuan tersebut.

Sebelum mak ayah pulang semula ke Kuala Lumpur,saya ada membelikan durian untuk mereka membawanya pulang. Saya membelah dalam 2 biji durian untuk dimakan dirumah saya.Akhirnya dapat juga makan durian.Biarlah bukan durian kunyitpun. Asalkan durian. Harapkan orang lain bawakan durian...hmmm...lambatlah boleh merasa.

Pesanan: Jangan beria-ia berjanji kalau rasa tak dapat penuhi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...