Tuesday, July 27, 2010

Terima tempahan lagi..

Minggu lepas saya ke Kuala Lumpur lagi. Saya ke sana dengan dua tujuan. Satu menghantar tempahan kek cokelat dan satu lagi mencari bahan-bahan mentah membuat kek. Bukan apa, dekat dengan rumah saya di Lipis jauh beza sangat,mahallah.

Jadi saya ambil kesempatan membeli bahan mentah tersebut sewaktu menghantar tempahan kek cokelat kawan saya untuk majlis cukur jambul anaknya. Jadi saya tak rugi apa-apapun. Lagipun tempat tinggal...duduklah rumah mak saya...Takde masalahkan.

Nampaknya memang kawan saya sungguh memberi sokongan atas usaha saya ni. Mudah-mudahan berkembanglah. Menurut kawan saya anak-anaknya paling suka makan kek cokelat tersebut. Disamping kek cokelat comel 400 biji yang ditempahnya, dia juga menyuruh saya membuat satu kek cokelat besar untuk harijadi kakaknya. Siap suruh tulis atasnya. Saya baru beberapa kali buat dan tak pernah tulis atas kek cokelat. Tetapi kali ni saya cuba juga untuk mereka corak yang menarik untuk kek tersebut. Jangan dilupa jiran saya Cikgu Niena. Dia lah juga yang banyak membantu saya memberi idea atas kek tersebut. Hasilnya amat memuaskan.

Harap-harap dia juga puas hati.

Pesanan: Keikhlasan membuahkan hasil yang berbaloi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...