Wednesday, July 21, 2010

Leka kat depan komputer,hangus sambal ikan...

Pagi ni tak sesibuk biasa sebab saya malas nak buat kek. Penat buat roti semalam tak habis lagi. Jadi saya hanya buat tat telur je pagi ni,itupun baki tepung yang dah siap diuli dalam peti...Dapat lah 9 biji tat telur. Jadilah.

Saya asyik mengadap komputer pagi ni. Lagipun anak kecil meragam.Jadi saya dukung sambil menaip. Tengok je dia okay,saya letak atas tilam,saya pun mulalah siang ikan kat dapur. Garam kunyitkan saya goreng. Lepas tu hadap lagi komputer. Siap dah masak ikan. Masak sambal lak. Tumbuk-tumbuk bawang,terus tumis dalam kuali. Cili kering giling dah siap simpan dalam peti.Memang saya dah blender banyak sikit lepas tu simpan dalam peti. Ambil je dalam sesudip masuk dalam kuali.

Masa ni lah, saya kecikkan api. Sebab nak biarkan sambal tu masakDah siap buh garam ngan asam kepingpun.. Saya ke depan hadap komputer lagi. Tengah buka FB.Kebetulan ada lak kawan dalam FB tengah anta-anta mesej ngan saya. Saya pun balas membalas. Tiba-tiba tengok berasap kat dapur. Cepat-cepat saya lari ke dapur. Aduh! garingnya...Sib baik tak hangus sangat.Garing je lah kan. Saya amik ikan goreng tadi,goreng sekali kejap, angkat dalam pinggan. Jadilah ikan goreng sambal garing. Boleh lagi kalau nak makan.Cuma tak berkuahlah sambal tu.



Itulah lauk tengah hari ni.

Pesanan: Buat satu-satu sampai habis.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...