Thursday, July 08, 2010

Misi tak nampak saya

Semalam saya membawa si kecil ke klinik daerah berdekatan. Si kecil sudah pun berusia 4 bulan. Balik sahaja suami dari kerja terus ke klinik. Waktu tu jam menunjukkan pukul 3.15 petang...lebih kuranglah. Saya pun mendaftar seperti biasa sebelum ke klinik ibu dan anak.

Setelah selesai saya pun meletakkan buku kesihatan anak di atas bekas yang disediakan. Waktu tu tak ramai pesakit. Mungkin dalam 3 orang. Saya pun duduk di kerusi sambil menonton tv yang disediakan di klinik tersebut. Lama juga menunggu. Saya lihat di sekeliling klinik,taklah sibuk sangat. Misi pulak ada dalam 3 orang sedang sibuk menulis. Takkan tak nampak saya. Dalam hati dah mula saya berkata-kata. Macam ni lah klinik kerajaan. Pesakit masuk pun buat tak tahu je. Sehinggalah saya rasa hampir 10 minit menunggu, saya pun tegur seorang misi. "Dik(bukan nama sebenar), ramai lagi ke orang ?" Lambat sikitlah,ada pesakit dalam bilik doktor". jawab misi. Saya berkata lagi. "Saya ni nak timbang berat anak je"

Barulah misi tu cakap." La bila masa ada sini,tak nampak masuk tadi.Ingatkan tengah tunggu nak jumpa doktor. Tak perasan tadi." Barulah saya sedar rupanya diorang tak perasan saya duduk kat kerusi merah tu. Sebab saya pakai baju kurung merah,tudung merah. Dah macam tenggelam dengan warna merah tu. Gelihati mengingatkan kejadian tu. Yang best lagi anak saya pun kebetulan hari tu pakai seluar merah. Tapi baju putih. Lepas tu barulah boleh terus timbang anak saya.

Masa yang diambil tak lama. Sekejap je dah selesai. Cuma saya rasa lain kali kena lihat keadaan dahulu, kalau rasa tak sibuk sangat,elok ditegur misi yang sedang leka membuat kerja lain. Ye lah mungkin betul tak perasan kedatangan saya.Takpelah,asalkan layan pesakit dengan baik sudah cukup.

Pesanan: Jangan selalu syak buruk dengan orang lain.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...