Thursday, July 22, 2010

Jumpa Siti Nurhaliza

Saya selongkar gambar-gambar di bilik,terjumpa gambar saya dan Siti nurhaliza. Tiba-tiba saya nak buat cerita tentangnya. Ini adalah kaitannya dengan reunion Siti Nurhaliza yang akan diadakan di SMK Clifford pada 31 Julai- 1 Ogos 2010.

Gambar saya bersama SITI

Saya rasa bertuah dapat juga menetap berdekatan dengan tempat Siti Nurhaliza membesar iaitu Kuala Lipis. Saya sendiri tidak menyangka kenaikan pangkat suami telah membawa kami ke sini pada tahun 2002. Saya amat meminati penyanyi tersohor Malaysia ini. Manakan tidak awal-awal setelah kami berpindah ke sini, tempat yang saya cari adalah rumah Siti Nurhaliza yang terletak di Taman Pertama. Tahun tu tak silap saya dia masih menetap di rumah lamanya sebelum berpindah ke rumah barunya. Jelas terpampang signboard 'Rumah Siti Nurhaliza' sebelum masuk ke jalan rumahnya.


Kemudian pada Julai 2004,Siti mengadakan konsert Siti Nurhaliza Fantasia Tour di seluruh Malaysia dan juga ke tempat berdekatan Kuala Lipis iaitu Raub. Oleh kerana minat, saya mencuba nasib masuk pertandingan untuk bertemu Siti Nurhaliza melalui e-mail. Akhirnya pada 7 Julai 2004 saya mendapat e-mail dari pihak beliau mengatakan saya berjaya dalam pertandingan tersebut. Mereka hanya ingin tahu sebab ingin berjumpa Siti Nurhaliza. Saya tak ingat apa yang saya tulis.


Gembira tak terkata. Saya di beri 2 pas. Bermakna saya diberi peluang membawa rakan. Jadi saya mengajak rakan baik saya (Nik Hidayati)dari Kelantan datang ke sini menaiki keretapi. Hari yang dinantikan tiba, pada 14 Julai 2004, saya bertemu siti Nurhaliza bersama-sama dengan 4 orang lagi pemenang bersama pasangan masing-masing ke Rumah Rehat Raub,Pahang.

Gembira tak terkata dapat cenderahati dan dapat bergambar dekat dengan Siti Nurhaliza. Memang cantik orangnya. Memang seperti tak percaya saya sudah bertemu dekat dengan penyanyi tersohor Malaysia ni. Seperti dalam mimpi. Bukan senang nak berjumpa dengannya.


Pesanan: Cukuplah tu dapat berjumpa sekali,jangan tamak he he he...



4 comments:

  1. x pnh jmpe siti..untung awk..:)

    ReplyDelete
  2. ha'a..beruntungnya...saya jumpa tengok dia nyanyi je kat pentas....hohoho

    ReplyDelete
  3. Miss Izah ni tahun 2004...dia lum kawin lagi...
    @juare kadang2 benda tak terfikir dapat lak...
    Nopa lupa lak nak ajak kau waktu tu...dah tak ingat nak ajak sape...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...