Monday, August 09, 2010

Nak puasa lah....tak sabarnya...

Sejak-sejak sibuk dengan membuat kek, saya sudah jarang bangun awal pagi yang kebiasaan saya lakukan waktu tidak sibuk dulu. Biasa saya akan bangun pukul 5 pagi,sediakan sarapan dan menggosok pakaian anak-anak dan suami.

Sebab bila dah keletihan seharian saya tidur awal tapi tak dapat juga bangun awal. Badan sentiasa letih-letih. Jadi kesempatan saya sudah tidak buat kek minggu ni, saya ingin rehatkan badan sepenuhnya. Tapi macam biasalah,kerja sebagai surirumah tidak pernah habis. Saya lakukan kerja rumah yang banyak tertinggal, seperti melipat kain, basuh kawasan dapur,basuh bilik air dan kemas bilik. Bilik pun dah penuh pakaian dicampak sana-sini...he he he tak sempat nak kemas. Mujur suami banyak membantu bila saya sibuk.

Saya tak buat dululah kek sempena puasa ni..lagipun orang bukan makan sangat kek puasa-puasa ni. Nanti dah mula puasa mulalah bangun lagi awal iaitu pukul 4 pagi. Dah beli lauk mentah hari ahad semalam. Ramai betul orang ke pasar semalam. Ayam,ikan dan daging banyak yang cepat habis. Biasa menu kena masak sedap sikit sahur nanti, nak buka selera anak-anak biar diorang makan banyak sikit. Seronok sediakan sahur dan berbuka untuk keluarga.

Hari ni nak balik Kota Bharu, kampung suami. Selepas anak-anak balik dari sekolah.Saya ikut sekali dengan anak-anak. Sebab meneman suami ada kerja sikit di sana. Anak-anak yang sekolah, ponteng sekolah esok. boleh tengok sekali macamana persediaan menyambut Ramadan di sana. Sehari je, esok selepas suami habis kerja balik semula ke rumah.

Pesanan: Berhati-hati dalam mengerjakan amal ibadat, jangan riak nanti tak boleh pahala. Sia-sia je. Yea...semoga perjalanan kami selamat pergi dan balik.

4 comments:

  1. puasa jangan tak puasa!

    jangan lupa niat puasa ye...

    Selamat Berpuasa! ^^

    ReplyDelete
  2. puasa jangan tak puasa!

    jangan lupa niat puasa ye...

    Selamat Berpuasa! ^^

    ReplyDelete
  3. ha ha ha...harap-harap penuhlah puasa tahun ni...tapi tak pastilagi,,,kalau datang bulan...kena ganti juga...

    ReplyDelete
  4. ha ha ha...harap-harap penuhlah puasa tahun ni...tapi tak pastilagi,,,kalau datang bulan...kena ganti juga...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...