Friday, October 19, 2012

Maafkan adik ye.....ini karenah adik.....



Maafkan adik ye...apa lah adik ni,kain lampin buat tudung.Ni lah kerja Arissa,dimintanya berulangkali pakaikan di kepalanya,umi pun turutkan sahaja.Cantikkan lagi.....

Sekarang ni rasanya dah ramai tak pakai kain lampin untuk anak-anak,semua dah pakai lampin pakai buangkan.Ni kain lampin adik waktu kecil-kecil dulu,itupun guna untuk lap selsema adik atau pun emergency buat tuala sementara adik.

Hmmm...kalau dah mata sepet tu,pakai apapun sepet juga matanya.Arissa yang kini sudah bermur 2 tahun 7 bulan,semakin petah bersoal jawab dan bercakap.Paling tak tahan dengannya ni,ada sesetengah perkataan akan diakhiri dengan huruf m.Sembahyang jadi semayam,sayang jadi sayam,...selalu jugak adik cakap begini kat umi...."adik sayam umi...adik geram ni,adik geram ni."...he he he....

Umi pun sayammmmm adik.Arissa yang paling lama duduk dengan umi.Siang malam dengan umi.Sekarang Arissa menjimatkan sedikit perbelanjaan,dia dah tak pakai lampin pakai buang.Dia dah pandai cakap kalau nak ke toilet.Tapi jenuh jugalah kencing atas tilam,atas lantai,atas toto sebelum boleh nak membiasakan diri ke toilet.Umi jugalah setiap sebelum tidur dan awal pagi bangunkan adik untuk ke toilet.

Arissa pula,kalau nak ke toilet je,mesti nak suruh umi buka seluar dan baju sekali.Umi tahu Arissa nak main air kan....hmmm...turutkan je lah kehendaknya.Kadang-kadang sehari 4-5 kali mandi.Umi pun dah tahu Arissa buat apa kat bilik air.Cuba teka?ha ha ha...Ada ke patut Arissa masuk dalam baldi kecil tu yang muat-muat untuk badannya dan berendam sambil air paip dibuka.Habis dah pecah baldi tu.Umi pun beli yang baru.Umi tak bagi dah Arissa buat macam tu lagi...anak....anak...

Hmmm...memang tak terlayan dengan karenah si kecil ni.Tapi sangat menghiburkan.Masa ni lah kalau dia nak tiru perbuatan orang lain ,memang melekat punyalah....mindanya mudah menangkap,jadi janganlah ajar benda yang bukan-bukan.

Itu je lah celoteh petang Jumaat ni.

Pesanan:Bongsu dah rasanya Arissa ni...hmmm...cukuplah tu kot..he he he

10 comments:

  1. alala comey dia pakai tudung lampin tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. he.tu baru tudung lampin,kalau tudung betul lagi comelkan...he..he...

      Delete
  2. Replies
    1. he he he..setakat ni rasanya cukup kot...ada lelaki ada perempuan,ramai lak tu...

      Delete
  3. Alalah..comey arissa..x de rezeki nk jumpa achik baru ni ye..Insyaallah lain kali ye..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pelah kak...banyak masa lagi...nanti ada lah rezeki kita berjumpa

      Delete
  4. comel dia....sepet pun kiut...lampin pun jadi tudung ye...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepet ni sangat menghiburkan...he he he

      Delete
  5. ikut anis la tu cakap blkg nya ada m.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...