Wednesday, May 25, 2011

Penginapan di Cameron Highlands

Di Cameron Highlands kami telah dibahagi-bahagikan kepada 2 kumpulan untuk 2 apartment.2 keluarga dan bujang satu apartment.Keluarga saya dan sebuah lagi keluarga kawan suami dan 2 orang bujang wanita ditempatkan di Apartment Lily yang terletak di Tanah Rata.

Semua peralatan memasak disediakan,termasuk pinggan dan cawan.Jadi mudah bagi kami untuk memasak di ruangan yang disediakan.Kami hanya menyediakan bahan mentah sahaja.Peti sejuk ada tau!Lengkap seperti rumah.
Apartment yang dimiliki oleh sepenuhnya penduduk beragama Islam ini mempunyai 3 bilik dan 2 bilik air. Saya telah memilih bilik utama yang mempunyai bilik air didalamnya memandangkan mempunyai ahli keluarga yang ramai.Toto dan bantal tambahan juga disediakan.Memang selesa dan amat memuaskan hati.Sejadah dan arah kiblat juga disediakan.
Ini ruangan makan.Tak perlu besar-besar mejanya,ini pun sudah cukup.
Tv disediakan bersama dekoder astro,tetapi kad astro kita bawa sendirilah.Ruangan isitirehatnya cukup selesa,walaupun nampak kecil.
Amat mudah untuk ke bandar dari tempat tinggal saya itu.Tak sampai 5 minit.Jadi pada sesiapa yang teringin ke Cameron Highlands bolehlah cuba menempah apartment ni yang sesuai untuk keluarga besar seperti saya.Boleh jimat wang sedikit dengan memasak sendiri.Nak makan banyak-banyak pun boleh.


Untuk menempah(promote lagi) bolehlah cuba hubungi no tertera di bawah:

012-5065795(En Azizi).

Harus diingat setiap kali kita menginap dimana-mana pun kebersihan perlu diutamakan.Elakkan pembaziran air dan elektrik walaupun kita kata kita dah membayar sewa rumah tersebut.Kebiasaan kami menginap dimana-mana sama ada di hotel atau di apartment,kami pastikan keadaan sama seperti sebelum kami menginap.Sampah-sampah kami buang.Bilik-bilik dikemas,tapi tidaklah sekemas sebelumnya.Tetapi sekurang-kurangnya kami mengemas sedikit.

Bagaimana?
Okaylah enjoy percutian anda!

Pesanan:Orang menilai anda dari ekspresi perlakuan anda yang pertama...betul ke?


2 comments:

  1. BIL MUNNA ADA JUGA BUAT HOMESTAY DI PERAK..MMG MASALAH KEBERSIHAN NI KURANG DIAMBIL PERHATIAN OLEH ORG YG MENYEWA...

    ReplyDelete
  2. @munna...ye ke..oh di Perak...promote lah sikit..bila-bila kami pegi Perak boleh stay situ...tentang kebersihan tu sebenarnya atas sikap atau tabiat seseorang..kalau prihatin ok lah...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...