Wednesday, May 11, 2011

Untunglah kau...



Anak saya pernah berkata kepada saya,"Umi,kawan kata untunglah kau mak kau pandai buat kek,tak payah beli,free je". Macam tu lah lebih kurang.

Anak saya juga pernah berkata kepada saya, "Umi,kalau kek birthday anak orang lain umi buat,tapi anak sendiri tak buat".Macam tu lah lebih kurang waktu mula-mula pandai buat kek.

Anak saya juga pernah berkata kepada saya, "Umi,tolong buat kek birthday untuk kawan,bagi diskaun sikit harganya boleh?".Macam tu jugalah tiap kali kalau kawannya yang menempah.

Anak-anak sekalian,benar kamu beruntung kerana umi pandai membuat kek,jadi belajarlah daripada umi nanti.

Benar umi buat kek birthday untuk anak orang lain,tetapi berbayarlah nak oii...bukan diorang amik free.Lagipun lepas tu umi buat juga kan kek untuk anak-anak.

Benar umi tak beri diskaun banyak-banyak, buat kek guna modal duit ler...jadi tak bolehlah diskaun lebih-lebih.Dahlah barang naik harga sekarang ni.

Macam mana? Ada lagi tak soalan cepu emas untuk umi?

Dalam diam tak diam semalam kawan anak tempah kek harijadi.Hah,saya dah bagi diskaun pun.Dahlah tak perlu ke kedai ambil kek.Kita yang terus bawa ke sekolah beri pada tuannya.Dia dah jimat duit minyak kerete atau tambang bas kan?

Pesanan:Jangan ambil kesempatan di atas kelebihan orang lain,boleh tak?he he he

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...