Tuesday, November 30, 2010

Saya Ditinggalkan Lagi.

Apa lah yang kurang dengan saya.Tanggungjawab sebagai isteri dan ibu telah saya jalankan sesempurna mungkin.Setiap makan minum suami dan anak-anak saya sediakan sebaik mungkin. Nak yang macam mana lagi.

Oh Mungkin suami saya suruh saya berkonvoi naik motor dengan dia kot. Aduh! Apa ni bang? Anak kita yang 6 orang berderet-deret tu nak letak mana? Lagi-lagi Arissa yang baru je menjangkau umur 8 bulan.


Suami yang berbaju hijau tu

Inilah kerja suami saya kalau ada kelapangan. Semalaman saya ditinggalkan bersama anak-anak semata-mata memenuhi undangan kawan-kawan bermotornya untuk berkonvoi beramai-ramai ke Perak. "saja-saja abang nak panaskan enjin motor"...macam tu lah lebih kurang katanya,bila saya bertanya nak buat apa ke sana?.

Itupun nasib baik saya tak suruh dia bawa saya sekali. Dahlah malam tadi anak-anak bantai tengok cerita hantu. Kesudahannya semua tidur kat luar termasuk saya, sebab macam seram je tidur kat bilik masing-masing. Saya pula, masa tu lah sakit perut. Keluar masuk tandas.Malam-malam lagi seram. Lampu bilik air kat bilik saya pula terbakar.

Saya dah biasa tinggal dengan anak-anak,kalau dia keluar out station. Tapi kali ni lain. Dia tinggalkan saya dan anak-anak di kuarters guru yang rata-rata hampir 90 peratus penghuninya balik kampung! Malam tadi saya tidur dengan tv terpasang.(buat teman).Tapi tv tu saya setkan masa lah.

Hari ni jangkanya balik. Itu kata suami saya. Hmm... malam jugaklah sampai gamaknya. Takkanlah nak balik awal kan? Bukannya kerjapun. Kan cuti sekolah ni.

Baliklah cepat abang. Rindu tau.He he he...

Pesanan:Berjaga-jaga bila suami dah masuk 40an ni...

6 comments:

  1. setuju ngan ummiarrissa...hby sy pon 40an...pon tgh giler motor besar gak...nasib belum sampai x balik mlm ikut kovoi...tp dah mula dah konvoi2 ngan geng2 motor gak...huhuhu

    ReplyDelete
  2. @nina...so kena jaga2lah...tapi setakat main ngan motor besar okay lagi...jangan over2 pulak...he he he

    ReplyDelete
  3. so far ngn motor besar jer....lebeih2 saya bakar motor dia...hehehee....pemantauan tetap....

    ReplyDelete
  4. @nina...rugi bakar..kalau tolong jualkan lagi untung...hik hik hik...

    ReplyDelete
  5. pesanan tu yang penting.. mmg selalu dgr lelaki mula je 40 an ni lah yg suka buat hal

    ReplyDelete
  6. @munna...tak semua tau buat hal...kang dengar dek mereka yang 'berkenaan' parah kita...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...