Friday, November 26, 2010

Saya Dapat Mesej Berantai....

Tadi saya baru je dapat mesej dalam handphone nombor celcom saya. Mesej tu mesej berantai.Bukankah sebelum ni kita pernah mendengar orang lain mendapat mesej berantai,yang bermakna kita mesti 'forward' mesej tersebut kepada rakan-rakan kita. Biasanya jika kita tak 'forward' kita akan mendapat susah,jika kita forward kononnya dalam 10 hari akan datang kita dapat manfaatnya.

Begini bunyi mesej tersebut:

Andai Al-Quran dapat dan bisa bicara,ia akan berkata:

Waktu kau masih anak-anak2,
Kau bagai teman sejatiku,
Dengan wudhu kau sentuh aku,
Dalam keadaan suci kau pegang aku,
Kau baca dengan lirih dan keras,

Sekarang kau telah dewasa,
Nampaknya kau sudah tidak berminat lagi padaku,
Apakah aku bacaan usang?
Yang tinggal sejarah?
Sekarang kau simpan aku dengan rapi,
Kau biarkan aku sendiri,

Aku menjadi kusam dalam almari,
Berlapis debu,
Dimakan kutu,
Ku mohon peganglah aku lagi,
Bacalah aku setiap hari,
Kerana aku akan menjadi penerang didalam kuburmu!!!

Kirim kepada 15 teman-teman muslim jika kamu merasa Islam! Kerana mengingatkan sesama sangatlah berpahala...

Begitulah bunyinya. Lain sikit dari mesej-mesej yang pernah rakan-rakan saya dapat. Memang logik dan relevan bunyinya. Cuma....saya pun tak pasti dengan tindakan yang perlu diambil jika mendapat mesej sebegini. Kenapa 15 orang aje....

Apa yang perlu saya lakukan? Kalau kredit saya tak cukup? Nampaknya kalau dilihat pada gaya bahasa, bahasa Indonesia. Jadi saya postkan aje kat dalam blog,lebih dari 15 orang akan membacanya. Apa pendapat anda?

Pesanan: Yang baik dari Allah s.w.t, yang buruk dari saya sendiri. Maafkan saya.

2 comments:

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...