Sunday, September 08, 2013

Segmen Ayu UPSR oh UPSR

Cikgu Ayu sedang buat segmen tentang UPSR oh UPSR.Sedang eloklah kena dengan entry saya hari ni.


Anak saya yang no 3 bakal menduduki UPSR minggu depan yang akan berlangsung selama 3 hari iaitu 10,11 dan 12 September 2013.Selama 3 hari ni Jumaat, Sabtu dan Ahad saya berulang-alik melawat anak saya untuk memberikan tip-tip terakhir,kata-kata nasihat dan perangsang agar dia dan kawan-kawannya akan dapat mengharungi peperiksaan UPSR dengan baik dan lancar.

Saya dan suami telah banyak berkorban masa dan tenaga semata-mata untuk melihat anak berjaya dalam semua mata pelajarannya.Sekarang ni saya dan suami hanya dapat berserah kepada daya usahanya sendiri dan selebihnya saya bertawakal kepada Allah.

Namun demikian saya tidaklah terlalu mengharap sangat,sebab apa-apa pun boleh jadi atas kehendak Allah jua.Lebih baik saya berikan semangat kepada anak saya disamping sebagai ibubapa,kami banyak berdoa kepada Allah.

Anak-anak saya sangat beruntung sebab saya dan suami banyak memenuhi segala kehendaknya yang berkaitan dengan pelajaran.Sekarang ni pun dia banyak juga belajar melalui internet dan satu lagi siaran Astro juga banyak membantu dengan rancangan khas untuk pelajar UPSR.Cikgu-cikgu pun siang malam buat kelas tambahan.Itulah kelebihan mereka zaman sekarang.

Tidak seperti zaman saya dahulu saya menduduki UPSR tahun 1998,dan mendapat keputusan 3A 1B dan 1D.Sebenarnya D itu adalah penulisan karangan,saya telah tersilap baca soalan,di mana saya dikehendaki membuat 2 karangan,tapi saya buat satu je karangan.Patutlah saya perasan waktu tu,saya siap lebih awal dari rakan-rakan lain.hehehe..Saya belajar sendiri,tiada tuisyen pun waktu tu.Mak ayah pun sibuk bekerja.
Mata pelajaran saya suka ialah Bahasa Malaysia bahagian karangan.Sebab saya suka menulis.

Itulah kenangan saya ada.Sampai sekarang rasa sesal juga dengan bahagian penulisan tu.Tapi nasi dah jadi bubur,saya teruskan dengan keputusan yang baik untuk SRP dan SPM saya.Jadi semak soalan dan jawapan dengan betul ye.

Pesanan:Buat semua pelajar dan anak-anak,buatlah yang terbaik untuk UPSR awak ye!Selamat Berjaya!

5 comments:

  1. samalah kita ida. si abdul saya pun duduki peperiksaan yang sama

    ReplyDelete
  2. saya tidak menolak dengan ajakan yang baik...semoga kita dapat menjalinkan persahabatan di alam maya ni...

    ReplyDelete
  3. alll da best ya :)

    http://wantsania.blogspot.com/2013/09/upsr-oh-upsr.html

    ReplyDelete
  4. terima kasih ye @NoorNajwa & Wan Tsania..sedap betul nama kalian..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...