Monday, September 09, 2013

Hujan pembawa rahmat

Saya sedar sesuatu.Di tempat saya dalam minggu lepas dan minggu ni hujan je.Macam mana kawasan anda?Kerap hujan tak?

Kat Benta,Pahang,kawasan kediaman saya hujan kerap turun sebelah petang.Hujan turun pun lebat juga.Semoga hujan ni membawa seribu rahmat buat penduduk muka bumi Allah ini.

Cuma saya peliklah,kenapa bila hujan turun je,Astro mesti tiada siaran.Dulu Astro biasa je,sekarang dah tukar Astro Beyond pun masih masalah yang sama.ish..teruk betullah service mereka ni,bayar lewat dah potong siaran.

Apa-apapun cuaca pun sejuk dan nyaman je waktu pagi.Suka sangat saya dengan keadaan tersebut.Jadi aktiviti sebelah petang dan malam memang tiada pun.Saya lebih suka duduk di rumah je.

"Allahumma syaiyiban nafi'a" (Ya Allah, Ya Tuhan kami! Jadikan hujan ini bermanfaat buat kami).

Bersyukurlah bila hujan turun!


Pesanan:hmmm...baru bulan September,tapi hujan kerap turun ye...belum masuk November dan Disember ni.

5 comments:

  1. Ya...disini pun sama, asyik hujan saja. Cuaca terasa sejuk dan nyaman membuatkan mata bagaikan berat ajer...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kalau tak jangan dinamakan astro ye...hehehe

      Delete
  3. ye lah BM,mata ni pun berat juga hehehehe

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...