Tuesday, February 08, 2011

Anak saudara yang belajar di Mesir sudah selamat tiba di Malaysia

adik beradik yang setia menanti...

Setelah mendengar siaran berita yang mengatakan sebahagian pelajar Malaysia dari Mesir sudah selamat tiba di Malaysia tadi,saya terus menghantar mesej kepada kakak ipar bertanyakan anaknya.Boleh rujuk entry ini dan ini.

Tiba-tiba telefon saya berdering dan yang menalipon adalah anak saudara suami saya sendiri.Maknanya dia sudah selamat tiba di rumahnya di Kelantan bersama suaminya.Terkejut saya.Sampai pukul 4 petang tadi.Alhamdulillah.Saya berbual ringkas sahaja dengannya bertanyakan khabar keadaan sebenar di sana.

Menurut katanya, kejadian berlaku hanya berdekatan dengan tempat tinggalnya.Katanya dia pun pergi dekat ke Dataran Tahrir.Dah dekat sangat.Balai polis dibakar pun dia dapat tengok.Kereta kebal lalu lalang.Ish...mencemaskan betul pengalaman dia ni.

"Ada ambil gambar tak?" tanya saya.
"Tak.Tak bawa kamera." jawabnya pula.
"Rugilah,kalau tak boleh masuk blog makcik." kata saya lagi sambil ketawa kecil.

Menurutnya,dia hanya keluar rumah dengan beberapa helai baju sahaja.Barang-barang yang lain semua ditinggalkan di rumah sewanya.

Tiba-tiba telefon putus!Kenapa ye? Putuslah sebab bateri dah lemah. Ish teruk betul bateri handphone saya ni. Bukan boleh cakap lama-lama.

Takpelah,dah selamat tiba di rumah dan dah tahu keadaannya pun dah lega yang amat sangat.
Entah bila pula mereka ni dapat sambung belajar semula.Menurut katanya lagi kalau ikutkan ahad ni dah mula belajar.

Pesanan: Kami pula bila lah dapat berjumpa anak saudara ni dan suaminya.Macam-macam nak tanya ni.

2 comments:

  1. assalammalikum?
    ida ni kak sham.... lama tak jumpa. balik kl datanglah kajang...

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam...hai apa khabar?memang lama tak jumpa K Sham...balik KL pun tak sempat juga nak berjalan..program asyik padat je..Takpe..ada masa nanti kitaorang singgah..still nombor lama ke?

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...