Saturday, September 01, 2012

Open House Sana Sini

Tak habis lagi beraya?Balik sahaja dari bercuti,ada saja jemputan jamuan hari raya.Makin naiklah berat badan ni.Baru je habis berpuasa sebulan.

Hilang dah niat di hati nak bersederhana dalam bab-bab makan ni,bila pelbagai juadah terhidang di atas meja.Nafsu makan mulai menguasai diri.Memang tak tertahan.Tekak pun dah kering dek kerana minum air batu banyak sangat.Sabarlah wahai perut,sanggup sumbat semuanya.Balik rumah,bilik termenung menjadi rebutan.

Anak-anak pula masih lagi mengumpul duit raya.Sungguh pemurah rakyat Malaysia ni...Yang untung sape? Mereka dan keluarga mereka...

Merdeka!Merdeka!Merdeka!

TAHNIAH MALAYSIA KERANA SUDAH 55 TAHUN MERDEKA!

Pesanan:Merdekakah kita?Tepuk dada tanya iman....

10 comments:

  1. sakannya mkn..xpe..rezeki jgn ditolak..raya pun sebulan..hehe

    salam merdeka 2012!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan-makan memang tak tolak...he he he

      Delete
  2. bkn takat open house je ummi...majlis kawin pun byk...huhu, perut full aje nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...bertindih-tindih jemputan diterima...

      Delete
  3. biasalah tu ni pown pening nak attend majlis kawan2

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...