Tuesday, June 08, 2010

Mencuba Kemahiran Membuat Kek Harijadi

Baru- baru ini mak,ayah dan adik saya telah bertandang ke rumah saya. Mereka datang atas undangan saya dengan duit minyak kereta di 'sponsor' oleh saya. Sebenarnya saya nak kirim dua dari enam anak saya untuk tinggal di rumah mak saya sempena cuti sekolah ni. Siapa lagi yang jadi mangsa kali ni. Tak lain dan yang memang patut pergi duduk sana sekejap ialah Anis anak ke lima saya. Tak lupa juga anak yang ketiga iaitu Athirah.Ini kerana sepupunya pun juga ada di rumah mak saya sempena cuti sekolah.Mereka berdua agak rapat.

Anis tu saja je hantar kat umah mak,sebab dia suka mengacau saya ketika saya sibuk membuat kek. Lagi syok asyik nak makan je. Bukan nak makan kek,nak makan aising atas kek je. Yang jadi mangsa saya lah,perlu menghabiskan keknya itu.Nanti naik balik lah berat badan saya.

Yang saya nak ceritakan disini sebenarnya adalah tiba-tiba adik saya minta saya membuat kek harijadi buat anak sedara kami iaitu anak abang saya. Rupanya harijadinya sudah lepas dua tiga hari.Jadi tanpa membuat masa,saya terus membancuh kek pagi itu dan terus membakarnya di dalam oven. Setelah siap,saya pun mencuba menghias kek tersebut dengan kepakaran yang saya miliki. Akhirnya siap juga kek tersebut. Dan saya amat berpuas hati dengan hasil kerja pertama saya.

Saya sendiri terkejut juga melihat hasilnya. Itupun dicampur dengan idea dari adik saya juga. Nanti ada masa saya suruh adik saya 'upload' gambar kek tersebut. Tapi masih banyak kekurangannya. Biasalah bukan pro lagi pun.Masih belajar lagi.Semoga saya akan berjaya suatu hari nanti.

Itu aje lah nak kongsi kali ni. Jumpa lagi.

Pesanan: Belajar dari kesilapan.

3 comments:

  1. lain kali kalau tulis adik tu mention la sape..macam ade sorang adik pulak..

    adik yg mane tlg buat kek tu..hahaha

    ReplyDelete
  2. oh lupa nak bg tau nama adik saya tu...rasa2 namanya Cik Norfa...he he he...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...