Thursday, September 25, 2014

Sekitar pemandangan menghantar jemaah haji di Kelana Jaya

Rasanya ramai yang biasa menghantar bakal-bakal haji yang akan menunaikan ibadah haji hingga ke Kelana Jaya jika di Kuala Lumpur.Sekarang tidak perlu hingga ke KLIA.Sebabnya mengelakkan kesesakan di sana.Lagipun dah tidak boleh melambai seperti dulu-dulu lagi.Dah tak nampak pun.Jadi Kelana Jaya adalah tempat terakhir dapat berjumpa mereka bakal jemaah haji.

Saya juga berkesempatan menghantar mak dan pakcik saya suami isteri di sana.Kami bertolak dari rumah jam 3 petang.Bersurai dari Kelana Jaya jam 7 petang.


Sampai je Kelana Jaya dengan berkonvoi lebih kurang 6-7 kereta,kami mencari tempat untuk berehat di bawah khemah yang disediakan.


Apalagi buka bekalan lah.Lapar dah.Cafe ada disediakan di tingkat 1 bangunan TH tu.Yang mana nak makan situ boleh je.




 Tibalah saat dinantikan.Jemaah haji sudah mulai memasuki tempat untuk pemeriksaan dan semakan di dalam bangunan disediakan.
Kami pun mulai bersalam dan berpelukan.Terdengar tangisan perpisahan di sana sini.Siapa yang lihat memang akan mengalirkan air mata.

Dan terbaru KT 55 sudahpun selamat mendarat di Jeddah.Bermulalah perjalanan mak,pak teh dan mak teh saya.Semoga Allah berikan kesihatan yang baik untuk mereka mengerjakan haji dengan sempurna dan semoga mendapat haji mabrur.Amin!



Bergambar kenangan sebelum bertolak.

Pesanan:Semoga kami juga berpeluang ke sana.Amin!

2 comments:

  1. seronoknya tengok suasana ni
    ambil aura
    insha Allah, suatu hari teringin nak tunaikan haji
    moga termakbul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun teringin ke sana...semoga dapat pergi dalam keadaan yang sihat

      Delete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...