Saturday, May 11, 2019

Pencuci mulut-nekbat



Walaupun sudah lama berkahwin dengan orang Kelantan,banyak lagi manisan negeri ni saya tak rasa.Sama ada saya tidak berapa berani mencuba ataupun tidak ada siapa nak perkenalkan makanan - makanan tersebut.
Apa pun,baru-baru ni ada seorang cikgu berikan saya nekbat.Saya pernah dengar dan lihat tapi tak pernah merasa sekali pun.Ianya seperti kuih bahulu.Hanya perlu sediakan kuahnya sahaja.
Maka dengan penuh minat saya cuba google resepinya.
Hasilnya saya berjaya siapkan nekbat tersebut.
Mudah sangat bahan-bahannya,air,gula,bunga cengkih dan daun pandan.

Nanti saya rasa lepas berbuka puasa.Yang pasti mesti manis ni.


3 comments:

  1. Selamat berpuasa.

    Akak jenis yang tak berapa berani nak makan kuih muih orang belah sana sebab dah tahu mesti manis punya. Akak suka serunding dorang je. Yang ni sedap tapi hargapun boleh tahan jugak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun dah tahu mesti manis...tapi nak cuba rasa..esok2 orang tanya..saya dah tahu rasanya..

      Delete
  2. field. It was actually a very troublesome problem for me, however , finding out the very professional tactic you treated it took me to cry for delight. Im thankful for the advice and hope that you recognize what an amazing job that you are putting in teaching others using your blog post. I know that you havent met any of us.
    negative ion generator reviews consumer reports
    air purifier made in germany
    meat purifier

    ReplyDelete

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...