Thursday, August 28, 2014

Pengganti baru tentu tidak akan sama




Ada sedikit emosi sedih setiap kali menatap gambar di atas.Hmmm...bukan apa pun kasihan pula melihat anak-anak taska yang pasti akan tertanya-tanya di mana Kak Alia.

Benar kata orang yang patah akan tumbuh berganti,namun manakan sama yang lama.Setiap hari 5 hari seminggu Kak Alia setia menjadi pembantu kepada saya.Bulan pertama dia melihat cara saya bekerja.Melihat bagaimana saya menguruskan kanak-kanak.

Masuk bulan ke 3 saya berkursus sebulan.Saya serahkan penjagaan anak-anak kepadanya.Balik dari kursus saya tunjuk ajar perkara baru yang saya belajar.Dia seorang yang mudah menangkap apa saja yang di ajar.

Alhamdulillah bulan-bulan seterusnya dia sudah mahir melakukan segala kerja.Saya selalu melihat kanak-kanak suka dan sayang kepadanya.

Sejak awal lagi saya sudah bersedia dan tahu dia akan meninggalkan saya kerana ini hanyalah kerja sementara tatkala menanti keputusan untuk masuk universiti.Apatah lagi setelah keputusan STP nya keluar keputusannya memberansangkan.Namun hati ini akur melepaskan dia pergi kerana ini melibatkan masa depannya.Saya harus beri sokongan.

Hari-hari terakhir dia masih juga melakukan kerja seperti biasa.Kanak-kanak yang tidak mengerti apa-apa pasti terkejut jika lama tidak melihat kelibatnya di taska.

Oh..benarlah...kini saya keseorangan menguruskan kanak-kanak ini.8 bulan dengan pembantu banyak meringankan beban saya.Keseorangan lagi.Bukan tidak biasa,tetapi merasa sunyi.

Kini dengan bantuan jiran yang bantu saya pada waktu puncak saya lebih merasakan kehilangan.huhuhu.

Akan saya kenang kebaikan dan kasih mesranya kepada kanak-kanak taska saya.Pasti perkara yang sama kanak-kanak taska rasa jika mereka sedar suatu hari nanti.

PESANAN:Selamat berjuang demi masa depanmu yang cerah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen jika ada...komen anda tetap akan dibaca walaupun tidak dibalas.Senyum selalu.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...