Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts
Showing posts with label jalan-jalan. Show all posts

Wednesday, June 11, 2014

Teman suami berkursus di Johor Bahru

Cuti sekolah masih berbaki seminggu lagi.Dah lama saya ingin ke Johor Bahru bercuti.Kesempatan suami diarahkan berkursus di Johor saya tak lepaskan.

Walaupun hanya membawa 2 orang anak sahaja (no 5&6),semangat bercuti masih ada.Sebab anak-anak lain ada yang duduk rumah atuk neneknya,ada juga yang sudah mula bersekolah.

Mujur anak-anak yang lain sudah besar dan boleh berdikari.

Inilah perjalanan saya...






Tol yang terakhir.Wajib pakai touch n go.Tunai tidak diterima.Nasib baik ada kad pengenalan.Guna IC je.


Wednesday, August 21, 2013

Kawan anak-anak mulakan operasi

Dah bermula sekolah.Suasana hari raya masih ada.Begitu juga di kawasan perumahan saya.

Kini giliran anak-anak meraikan bersama rakan-rakan mereka.Pandai pula mereka menjalankan operasi.Dari si kecik hingga si besar,berjalan beramai-ramai singgah rumah kawan-kawan untuk beraya.

Rumah cikgu pun diterjah juga.Layan sahajalah mereka.Maklumlah rumah cikgu belaka kat sini.hehehe

Dah dapat undangan open house ke?Makan tu beringatlah.Jangan semuanya nak disumbat ye...Kesihatan perlu dijaga juga.

Pesanan:Tak kemana-mana minggu ni,sekolah dah mula menggantikan cuti...sabtu ni dah mula sekolah ganti.

Saturday, February 23, 2013

Pengkalan Kubur,Kelantan-Zon Bebas Cukai

Kalau pergi Kelantan nak membeli-belah ada 2 tempat menarik.Satu di Rantau Panjang dan satu lagi Pengkalan Kubur.

 Saya nak pergi Pengkalan Kubur kat Tumpat,Kelantan.Jom!

Mula-mula masuk situ kena lalu kat pemeriksaan Kastam.Balik nanti baru dia periksa barang yang kita beli.





Kalau jalan-jalan tengah hari,panas juga. Tapi bila belek-belek pakaian warna-warni ni,tak terasa panasnya.hehehe


Ini gerai periuk belanga,tikar,toto,bekas air dan macam-macam lagi.


Gerai pakaian lagi.Kebanyakan pakaian saya lihat banyak diambil dari Thailand lah.



Gerai jual mainan budak-budak pun ada.

Ha...yang ni tak boleh tinggal.Rugilah siapa tak singgah sini.
Macam-macam jenama pinggan mangkuk terkenal dijual di sini.Cantiklah..




Okay tak?Kepada sesiapa nak membeli-belah tu sediakan duit je.Takde duit nak beli apa kan..

Pesanan: Saya pergi sana hari biasa,jadi tak ramai pengunjung.

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...